فروش ۴ تُن نانوپوشش برای افزایش دوام و زیبایی مصالح ساختمانی

فروش ۴ تُن نانوپوشش برای افزایش دوام و زیبایی مصالح ساختمانی

شرکت نانوفراز سپاهان در سال گذشته شده موفق به فروش بیش از چهار تُن از محصولات خود است. این شرکت نانوپوشش‌هایی برای افزایش دوام و زیبایی مصالح ساختمانی تولید می‌کند.

تماس مصالح ساختمانی با آب و قرارگرفتن آن‌ها در برابر رطوبت، ممکن است تغییرات ظاهری نامطلوب و کاهش عمر مفید ساختمان را در پی داشته باشد. آب به سادگی در مصالح ساختمانی نفوذ می‌کند و به علت وجود منافذ در ساختار خود، آب را جذب می‌کنند. به‌همین دلیل ساخت پوشش‌هایی که بتوانند مانع از تخریب مصالح ساختمانی شوند همواره موردتوجه قرار داشته است. نانوپوشش‌ها، راهکاری مناسب برای افزایش طول عمر و حفظ کیفیت مصالح ساختمانی در طول زمان، ارائه کرده‌اند.

مریم شهرکی مدیر تحقیق و توسعه شرکت نانوفراز سپاهان در این‌باره می‌گوید: «اغلب محصولات موجود در بازار پس از مدتی بر روی سطح به زردی گرایش پیدا می‌کنند یا خواص خود را از دست می‌دهند که موردپسند مشتریان نیست. در گذشته نیز موادی نظیر رزین مورداستفاده بوده است، که بر روی سطح، لایه تشکیل می‌دهد، مانع از تنفس مصالح ساختمانی می‌شود و با گذشت زمان پوسته پوسته و زرد می‌شود و به دلیل نداشتن قابلیت تنفس‌پذیری باعث کاهش عمر مصالح ساختمانی می‌شود. استفاده از نانوپوشش‌های نانوفراز سپاهان مانع نفوذ آب به سطح شده و با دادن قابلیت تنفس‌پذیری به سطح باعث افزایش عمر مصالح می‏شود.»

وی در ادامه گفت: «اغلب پوشش‌های موجود در بازار فقط عایق رطوبت هستند در حالی که ترکیبات مؤثر موجود در کلیه محصولات محافظتی و آبگریز نانوفراز سپاهان نانوساختار هستند و با نفوذ در منافذ و مویینه‌های سطح مصالح ساختمانی و ایجاد اتصالات مؤثر با حفظ قابلیت تنفس‌پذیری، سطح مصالح ساختمانی را آبگریز و ضدلک می‌کنند و خاصیت آسان تمیزشوندگی به سطح می‌دهند، از دیگر خواص این محصولات، مقاوم بودن به پرتو UV، یخ‌زدگی و سایش، نفوذ عالی، قدرت چسبندگی خوب به سطح و مقاومت جوی بالا با قابلیت تنفس‌‏پذیری است.»

شهرکی در خصوص بازار محصولات شرکت گفت: «تمام محصولات شرکت به مرحله تولید صنعتی رسیده است و مجموع میزان تولید در سال ۹۷، پنج تن بوده است که بالغ بر چهار تن از آن به تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مثل تولیدکنندگان آجر و سنگ و مصنوعات چوبی، پیمانکاران ساختمان‌ها و انبوه‌سازان و برترین تولیدکنندگان بتن پیش‌ساخته فروخته شده است. از جمله اقدامات دیگر این شرکت توسعه بازار محصولات، اعطای نمایندگی فروش به فروشگاه‌ها و بازرگانی‌های رنگ است.»

شهرکی در ادامه این موضوع گفت: «در کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دلیل رطوبت بالای هوا و شرجی‌بودن، ساختمان‌ها بسیار در معرض فرسایش و کهنه‌گی و کثیف‌شدن هستند. صنعت آجر، سنگ و مصنوعات چوبی بازار رو به رشدی برای نانوپوشش های محافظتی و آبگریز هستند. در همین راستا مذاکراتی در رابطه با صنعت هتل‌داری برای چند کشور مثل عمان و گرجستان شروع یا انجام شده است.»

شرکت نانوفراز سپاهان به جز تولید نانوپوشش ها در حال تولید شوینده تخصصی جهت رفع شوره، دوغاب، دوده و چربی‏ از سطوح آجری، بتنی و کف‌پوش‌‏ها نیز است.