ترویج صنعتی فناوری نانو در هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و لوستر یزد

هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و اولین نمایشگاه لوستر صنعت برق و لوستر یزد 25 الی 28 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار شد. ساعات بازدید این نمایشگاه از 16 الی 21 بود . این نمایشگاه با حضور 37 غرفه که شرکت های تولیدکننده، بازرگانی ها و فروشگاه های لوازم برق و الکترونیک و لوستر بودند برگزار گردید. این نمایشگاه با همکاری مشترک روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا. ایران، نشریه اقتصاد و نمایشگاه و برگزارکنندگان نمایشگاه به اجرا گذاشته شد.

احمد قافی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی یزد بیان داشت: فراهم کردن شرایط مطلوب جهت معرفی آخرین دستاوردهای شرکت های داخلی حوزه صنعت برق همچنین آشنایی با فناوری های نوین این حوزه از اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد. وی گفت: استان یزد با توجه به پتانسیل های قابل توجه در زمینه های منابع انرژی تجدید پذیر، ظرفیت های تحقیق و توسعه و وجود نیروی انسانی می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت برق کشور ایفا کند.

در 25 غرفه در این نمایشگاه جلسه کوتاهی برگزار شد جهت معرفی ستاد نانو و ترغیب آنها جهت برگزاری جلسه تکمیلی به صورت آنلاین و حضوری. شرکت هایی نظیر شرکت بازرگانی فتاح ، آریا ماشین سنگین شیراز ، ارمغان گستر ، توسعه انرژی آریا مجمر ، فروشگاه های خلیل نژاد ، شب فروز ، وطم خواه ، الکترو مبدل آرمان ، سیم و کابل ستاره یزد در این نمایشگاه حضور داشتند. اسامی کامل این شرکت کنندگان درتصویر زیر آمده است.

معرفی توانمندی‌های صنعت برق و الگترونیک کشور به جامعه هدف، ارائه نوآوری‌ها و ابتکارات در حوزه تولید لوازم برقی ، شناسایی مزیت‌ها و توسعه بازار‌های داخلی از اهداف برگزاری این نمایشگاه بود. این نمایشگاه به عنوان ویترینی برای معرفی محصولات باکیفیت سیم و کابل و برق و الکترونیک ایرانی ، با حضور تولید کنندگان داخلی و برخی نمایندگی شرکت های خارجی محصولات برق و الگترونیک در یزد برگزار شد. تقویت روحیه تولیدکنندگان و ترغیب آنها به حضور در بازار های رقابتی و آشنایی با مسائل تجارت بین المللی و همچنین ایجاد شناخت متقاضیان بازار های دنیای معاصر با تاکید بر دو اهرم کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت تولید به عنوان دو عامل اصلی موفقیت صادر کنندگان از مهم ترین اهداف این نمایشگاه به شمار می رفت.

در این نمایشگاه مهندس ابوالفضل میرشاهی نماینده شرکت عصر فناوری ستاره ایرانیان (کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو) اقدام به پایش و رصد شرکت های فعال کرد. ضمن پایش شرکت کنندگان و غرفه داران، معرفی محصولات فناوری نانو به صنایع دارای غرفه و همچنین اخذ موافقت جهت برگزاری سمینارهای تخصصی کرد. در مرحله اول صحبت های ابتدایی و آشنایی با محصولات فناوری نانو انجام و سپس پتانسیل های استفاده از فناوری نانو ذکر گردید. سپس کارگزار با معرفی خود به عنوان کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد نانو اقدام به معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اهداف، دستاوردهای صنعتی و حمایت های آن از شرکت های دارای گواهی نانومقیاس کرد. در ادامه تصاویری از محل برگزاری نشان داده شده است.