خلاصه‌ای از ارائه هلدینگ دانش بنیان سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر صنایع نانوتک آینده (صنتا) در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

ششمین روز تریبون ملی نانو و صنعت، با محوریت تولیدات نانوفناورانه و سرمایه‌گذاری‌های خطر‌پذیر، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر سید مجید معنوی، مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان سرمایه گذاری خطر‌پذیر صنایع نانوتک آینده (صنتا)، با موضوع سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

دکتر معنوی، با اشاره به فعالیت هلدینگ دانش بنیان سرمایه گذاری خطر‌پذیر صنایع نانوتک آینده (صنتا)، دستاورد‌های این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر فناوری نانو، را معرفی نمود.

وی در خصوص معرفی شرکت گفت: «در سال ۱۳۹۸‌ ایده راه‌اندازی صنتا با هدف رویکرد سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کمک به شرکت‌های دانش بنیانی که وارد عرصه نانو شده بودند شکل گرفت.

در سال اول شکل‌گیری مجموعه، با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت شرکت متمرکز بر روی اقلام این حوزه بود.»

دکتر معنوی چشم انداز هلدینگ را پیشرو، نوآور و کارآمد در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه فناوری‌های نانو بیان نمود: «ماموریت هلدینگ ارزش آفرینی نوآورانه از طریق حمایت و مشارکت در فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه حوزه نانو، قدرت آفرینی و رفع گلوگاه‌های فناورانه تولید در حوزه نانو، تکمیل زنجیره نهاد‌های توسعه کسب و کار‌های نانو و ایجاد سازمان‌های پشتیبان، تیم‌سازی نخبگان گروه‌های فناور حوزه نانو است.

در حال حاضر هلدینگ در رتبه‌بندی ۱۰ عضو برتر انجمن حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر مستقیم، بر اساس حجم کل قرارداد‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مستقیم، جایگاه هفتم را با ۵ قرارداد داراست.

این مجموعه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جایزه تعالی و پیشرفت را دریافت نموده است.»دکتر معنوی اولویت‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ را در زمینه‌های بهداشت، سلامت و دارو، انرژی، محیط زیست، آب و کشاورزی، رنگ و نانو پوشش، فناوری‌های‌هایتک و هم‌افزا بیان نمود و در ادامه  گفت: «از سبد‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ که از آن‌ها می‌توان به پروژه تصفیه آب توازن کشتی‌ها، طرح بلنکت‌های انعطاف‌پذیر عایق حرارت، پروژه تولید کمپرسور‌های اویل فری، طرح فناوری تولید سرامیک صنعتی نسوز، تولید انواع رنگ‌های ساختمانی نانوفام و نانو پوشش‌های صنعتی، طرح تولید پمپ‌های مگنتی، طرح محصولات بند آورنده پیشرفته موضعی خونریزی و طرح پوشش‌های سوپر آبگریز پلی یورتانی اشاره نمود.


گفتنی است چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.