خلاصه‌ای از ارائه شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه (لینکران) در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر محمد جواد عزیزلی، مدیر کل تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید عایق‌های نانو کامپوزیتی صوتی و حرارتی بر پایه ترموپلاستیک‌های الاستومری به ارائه مطلب پرداخت.

دکتر عزیزلی، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه در حوزه صنعت و ساختمان دستاورد‌های این شرکت را در زمینه تولید عایق‌های نانو کامپوزیتی صوتی و حرارتی بر پایه ترموپلاستیک‌های الاستومری معرفی نمود.

عزیزلی در معرفی محصولات شرکت گفت: ما در این شرکت موفق به تولید عایق الاستومری منعطف حرارتی، برودتی و صوتی دارای ساختار سلول بسته، لرزه‌گیر‌های مکانیکی، سیستم ساپورت و نصب تأسیسات شده‌ایم.

 

وی در توضیح محصول عایق الاستومری حرارتی ورودتی و صوتی گفت: عایق الاستومری یکی از انواع عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی است که دارای ساختار سلول بسته بوده و انتخاب بسیار مناسبی جهت عایق کاری لوله‌های سرمایشی و گرمایشی، کانال‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع، دستگاه‌های تأسیساتی، مخازن و…. می‌باشد.

وی اذعان داشت: استفاده از این نوع عایق مزایای بسیاری چون بهینه‌سازی مصرف انرژی به سبب دارا بودن ضریب انتقال حرارتی مناسب، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی لوله، سهولت نصب و انعطاف‌پذیری، قابلیت چسبندگی و رنگ‌پذیری، جلوگیری از کندانس و….. را دارا است.

مدیر کل تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه گفت: عایق الاستومری حرارتی، برودتی و صوتی بر پایه NBR یا EPDM و همچنین PVC می‌باشد و به سه صورت لوله‌ای، رولی و آکوستیک تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد:از استاندارد‌های اخذ شده ملی ایران برای محصول عایق الاستومری، فرآورده‌های عایق کاری حرارتی برای تأسیسات ساختمانی و تجهیزات صنعتی فرآورده‌های فوم الاستومری قابل انعطاف، تعیین مقاومت حرارتی و ضریب هدایت حرارتی، تعیین طول و عرض فرآورده، تعیین جذب آب کوتاه مدت با غوطه ورسازی جزئی، تعیین ضخامت، تعیین چگالی، قابلیت افروزش، تعیین گونیا بودن و آزمون عامل مشتعل منفرد می‌باشد.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.