خلاصه‌ای از ارائه شرکت دانش بنیان پکاشیمی در روز چهارم تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس حامد خلیلیان، مدیر آزمایشگاه شرکت دانش بنیان پکاشیمی در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید پوشش‌های صنعتی بر پایه فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

مهندس حامد خلیلیان، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان پکاشیمی در حوزه تولید پوشش‌های پودری، دستاورد‌های این شرکت در زمینه تولید نانو پوشش‌های اختصاصی محافظ سنگ، فلز و چوب را معرفی نمود.

او محصولات این شرکت را در دسته‌بندی‌های زیر معرفی کرد:رنگ پودری پلی استر TGIC، رنگ پودری پلی استر TGIC FREE، رنگ پودری اپوکسی، رنگ پودری اپوکسی پلی استر (هیبرید)، رنگ پودری پلی یورتان، رنگ پودری سیلیکونی، رنگ پودری FBE سیستم دو لایه، رنگ پودری FBE سیستم سه لایه پلی‌اتیلنیخلیلیان در ادامه در خصوص پوشش‎های کاربردی گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از لوله‌های انتقال آب، استفاده از پوشش‌های پودری اپوكسی به عنوان لایه اولیه در پوشش‌های سه لایه‌ی لوله‌های انتقال آب از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

 

پوشش‌های پودری اپوكسی مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و همچنین جدایش لایه‌ای دارد. شركت پكا شیمی با تحقیقات فراوان به پوشش‌های پودری اپوكسی FBE با كیفیت بسیار بالا دست یافته است و با توجه به اهمیت بالای این پوشش‌ها در كشور ایران به عنوان یكی از بزرگترین مصرف‌کنندگان لوله‌های انتقال آب، این شركت به یكی از بزرگترین تأمین كنندگان این پوشش‌ها تبدیل شده است.

وی مزایای این پوشش‌ها را اینگونه بیان کرد: مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت بالا در برابر جدایش کاتدی، چسبندگی بالا به زیرآیند، خواص مکانیکی و حرارتی بالا، مقرون به صرقه بودن از لحاظ اقتصادی مدیر آزمایشگاه شرکت دانش بنیان پکاشیمی در خصوص FBE مخصوص میلگرد به این نکته اشاره کرد که ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ دﻻﯾﻞ ﮐﺎﻫﺶ ﻋﻤﺮ ﺳﺎزه‌ﻫﺎی ﺑﺘﻨﯽ، ﺧﻮردﮔﯽ ﻣﯿﻠﮕﺮدﻫﺎی ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در آن‌ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﮐﺎﻫﺶ ﺧــــﻮردﮔﯽ ﻣﯿﻠﮕــــﺮد از ﭘﻮﺷﺶ‌ﻫـــﺎی ﭘﻮدری ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ اﭘﻮﮐﺴﯽ اﺳﺘﻔـﺎده ﻣــﯽ‌ﺷـﻮد.

اﯾﻦ ﭘﻮﺷﺶ‎ﻫــﺎ دارای ﻣﻘــﺎوﻣﺖ ﺧــــﻮردﮔــﯽ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮی ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻ ﻣﯽ‎ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟــــﻪ ﺑﻪ ﺳــــﺮﻋﺖ ﭘﺨﺖ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎﻻی اﯾﻦ ﭘﻮﺷﺶ‎‌ﻫــﺎ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﭘﯿﺶ ﮔـــﺮم ﮐﺮدن ﻣﯿﻠﮕﺮد ﺗﺎ دﻣــــﺎی ٢٢٠ درﺟـــﻪ ﺳﺎﻧﺘﯽ ﮔﺮاد ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﭘﺨﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻣﯽ‌ﮔﺮدد. اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ ﻣﯿﻠﮕﺮدﻫﺎ در ﺳﺎزه‌ﻫﺎی درﯾﺎﯾﯽ و ﺳﺎزه‌ﻫﺎ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﺎ رﻃﻮﺑﺖ ﺑﺎﻻ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ‌ﮔﺮدد.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.