خلاصه‌ای از ارائه تعاونی دانش بنیان نانو نوین پلیمر در روز چهارم تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر حسین یوسفی، مدیرعامل تعاونی دانش بنیان نانو نوین پلیمر در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع نانوسلولز و نانوبیوپلیمرهای تجدیدپذیر: انواع و کاربردها به ارائه مطلب پرداخت.

 

دکتر حسین یوسفی، با اشاره به فعالیت تعاونی دانش بنیان نانو نوین پلیمر، دستاورد‌های این تعاونی در زمینه تولید نانو بیوپلیمر‌های تجدیدپذیر را معرفی نمود.

 

وی در معرفی تعاونی گفت: در راستای بومی‌سازی تولید نانومواد تجدیدپذیر (Renewable Nanomaterials) مانند نانوسلولز، نانوکیتین، نانوکیتوسان و تولید این محصولات، این تعاونی در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد.

این شرکت بیش از ۲۰ مدل مختلف از نانوبیوپلیمر‌های مذکور را با برند «نانونوین» تولید و به بازار تحقیقات و صنعت کشور و خارج کشور عرضه کرده است.

مشتریان شرکت بیش از ۴۰۰ مقاله ISI و ۱۵۰ مقاله علمی پژوهشی فارسی (تا انتهای ماه مارس ۲۰۲۳) به چاپ رسانده‌اند. همچنین این شرکت موفق به صادرات محصولات به بیش از ۱۹ کشور توسعه یافه دنیا شده است. یوسفی گفت: انواع نانو بیو پلیمر‌ها از نظر مورفولوژی و شکل به نانوفیبر، نانوکریستال، نانو ذره کروی تقسیم می‌شوند.

 

وی در اشاره به علت اهمیت نانو سلولوز و نانوبیوپلیمر‌ها گفت: اهمیت نانو سلولوز و نانوبیوپلیمر‌ها به علت مواد اولیه فراوان در دسترس و ارزان، تجمیع ویژگی‌های فنی جذاب، رشد سریع صنعتی در دنیا، کاهش معنی‌دار قیمت تمام شده می‌باشد.

مدیرعامل تعاونی دانش بنیان نانو نوین پلیمر در معرفی محصولات شرکت گفت:از جمله محصولات شرکت ما، ژل نانوفیبر سلولز، ژل نانوفیبر لیگنوسلولز، ژل نانوفیبرچوب، ژل نانوکریستال سلولز هیدرولیز، ژل نانوفیبر کیتین مکانیکی، ژل نانوفیبر کیتوسان مکانیکی، ژل نانوفیبر سلولز اکسید شده تمپو، ژل نانوکریستال سلولز اکسید شده تمپو، ژل نانوفیبر سلولز باکتری، فیلم نانوفیبر سلولز باکتر، نانوکاغذ نانوفیبرسلولز، نانوکاغذ-نانوفیبرکیتین، نانوکاغذ-نانوفیبرکیتوسان، تخته نانوفیبر سلولز، آئروژل توپی نانوفیبر سلولز، میکروکریستال سلولز (آویسل)، کیتین و کیتوسان می‌باشد.

 

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.