خلاصه‌ای از ارائه مدیر مرکز نوآوری کامپوزیت ستاد توسعه نانو و میکرو در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون ملی نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس مجتبی باقری، مدیر مرکز نوآوری کامپوزیت ستاد توسعه نانو و میکرو، با موضوع برنامه‌ها و حمایت‌های مرکز نو‌آوری کامپوزیت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به ارائه مطلب پرداخت.

 

مهندس باقری با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز گفت: شناسایی شرکت‌های توانمند فناور، توانمندسازی شرکت‌های فناور، طرح چالش‌های فناوری و نوآوری، رصد فناوری، تحقیقات بازار و آینده پژوهی، عارضه‌یابی شرکت‌ها و کمک به رشد پایدار از طریق برنامه بهبود، برگزاری همایش‌های تخصصی و نشست‌های صنعتی، همکاری و تعامل با شرکت‌های پتروشیمی، از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز می‌باشد.

 

وی افزود: رصد فناوری، تحقیقات بازار و آینده پژوهی مرکز به صورت انجام مطالعات مستمر در حوزه بازار، شناسایی و رصد فناوری، برقراری ارتباط با ذی نفعان، پژوهشگران و نهاد‌ها و همچنین تشکیلات و شرکت‌های توانمند در حوزه‌های فناورانه جهت ایجاد گروه‌های ماموریت گرا برای توسعه فناوری، تدوین پروژه‌های توسعه فناوری نوآورانه برای همگامی با دنیا می‌باشد.

باقری در ادامه گفت: شناسایی فناوران توانمند حوزه کامپوزیت و پلیمر، عارضه‌یابی و تدوین برنامه بهبود برای شرکت‌های فناور، حمایت‌های مادی و معنوی جهت توسعه محصول و بازار، کمک به تدوین نقشه راه توسعه کسب وکار، استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور برای نوآوری باز، حمایت رسانه‌ای از فعالیت شرکت‌های فناور از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز می‌باشد.

وی با اشاره به حمایت‌های مرکز، خاطر نشان کرد حمایت های مرکز نوآوری کامپوزیت شامل مشاوره حوزه کسب و کار، مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد‌ها، تسهیلات تحقیق و توسعه درون‌زا، تسهیلات سرمایه در گردش، معرفی به سایر نهاد‌ها جهت دریافت تسهیلات، حمایت از انجام مطالعه تحقیقات بازار، تحلیل پتنت و… است.

مدیر مرکز نوآوری کامپوزیت ستاد توسعه نانو و میکرو در خصوص فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری گفت: دعوت از شرکت‌ها به جهت عارضه‌یابی و بهبود عملکرد، دعوت از فناوران به جهت توسعه و تولید محصولات نو‌آورانه، دعوت از سرمایه‌گذاران به جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های نانو از دیگر فعالیت‌های مرکز بوده است.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.