فناوری‌های نوظهور نانو در حوزه رنگ و رزین

در این مجموعه که با همکاری جمعی از اساتید برتر کشور و کارشناسان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو – محمد یوسفی، محمد ابراهیم‌نیا- تنظیم و گردآوری شده است، طیف وسیعی از رنگ‌های نوین نانویی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

شناسایی فناوری‌های نوین و روندهای نوظهور یکی از وظایف کلیدی نهادهای حامی از فناوری‌های جدید در سطح ملی و منطقه‌ای است. ستاد توسعه فناوری نانو نیز بر اساس وظایف خود، این فعالیت را در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه ساخت‌وساز دنبال کرده است. شناسایی فناوری‌های مذکور و معرفی آن‌ها به بازیگران مختلف اکوسیستم توسعه و تجاری‌سازی یکی از گام‌های آغازین و کلیدی برای توسعه محصوالت جدید و ایجاد زنجیره‌های ارزش بر اساس آن‌هاست.

در همین راستا، گروه توسعه فناوری و نوآوری ستاد مجموعه‌ای از مطالعات را با هدف شناسایی فناوری­‌های نوظهور در حوزه ، به انجام رسانده است کــه یکی از خروجی‌های آن‌ها شناسایی و معرفی ۱۹ فناوری نوین در حوزه رنگ و رزین، به‌عنوان یکی از زیربخش‌های صنعت ساخت‌وساز، است. این ۱۹ فناوری در مجلد حاضر به تفصیل معرفی خواهند شد. در فصل اول، اهداف پروژه و مسیر مطالعاتی را که به شناسایی فناوری‌های حوزه رنگ و رزین و انتخاب فناوری‌های مذکور منتهی شده است، توضیح داده شده است همچنین وضعیت حال حاضر حوزه رنگ و رزین از بُعد فناوری نانو نیز بیان شده است.

در فصل­‌های دیگر اطلاعات هر فناوری در ۳ بخش توصیف عمومی فناوری، تحلیل بین‌المللی و تحلیل داخلی و با عنوان شناسنامه فناوری گردآوری و تهیه شده است. سوالات مطرح شده در هر قسمت شناسنامه فناوری به گونه‌­ای طراحی شده­‌اند که جواب آن‌ها می‌تواند به سیاست‌گذار امکان تحلیل، اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب هر فناوری را بدهد و در تهیه پروپوزال، BP, BM به اساتید یا فناوران یا شرکت‌هایی که تمایل دارند در زمینه‌­ی این فناوری­‌ها تحقیق و توسعه انجام دهند، کمک نماید.
گروه توسعه فناوری و نوآوری ستاد نانو، از طرح‌هایی که در زمینه­‌ی این فناوری­‌ها ارائه شود (در صورت تایید در ارزیابی) حمایت خواهد کرد. لذا علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود به آدرس ایمیل yoosefi@nano.ir ارسال نمایند.

برای دریافت نسخه الکترونیکی این کتاب، اینجا را کلیک کنید.