تولید صنعتی نانومکمل خوراکی با عصاره زردچوبه در کشور

شرکت فناوری نانو دارو البرز مکمل دارویی حاوی عصاره زردچوبه با نام تجاری کورکدن تولید و به بازار عرضه کرده است. این مکمل با استفاده از فرمولاسیون نانویی، اثربخشی مواد موثر دارویی موجود در زردچوبه را افزایش داده و مشکل نامحلول بودن این ماده در آب را رفع کرده است.

کورکومین ماده مؤثره ریشه زردچوبه است که با دخالت در مسیرهای متعدد سلولی در بدن، از بین برنده قدرتمند رادیکال های آزاد و تنظیم کننده هوشمند سیستم ایمنی است. کورکومین با کاهش استرس اکسیداتیو می‌تواند مقاومت  بدن را در مقابل تخریب سلولی در بافتهای مغز، سینه، روده و پروستات افزایش دهد. تحقیقات روی کورکومین نشان داده است که این ماده قادر است میزان قند خون را کنترل کند و باعث بهبود عملکرد کبد شود. این خواص کم نظیر، باعث شده این ترکیب گیاهی، انتخابی عالی در پیشگیری از ابتلا و کمک به  درمان بسیاری از بیماری ها باشد.

اما کورکومین بسرعت از خون دفع می شود و برای بدست آوردن نتایج درمانی باید مقادیر بیشتری از این ماده مصرف شود. این فرمولاسیون نانویی شرکت فناوری نانو دارو البرز که در مکمل کورکدن به کار رفته مشکل انحلال را حل کرده و اثربخشی کورکومین را در بدن افزایش می‌دهد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت این شرکت، کورکدن یک راه حل تنظیم کننده سیستم ایمنی بوده، محافظت از مغز و اعصاب، مفاصل، سلول‌ها، سیستم گوارش و کبد را بر عهده داشته و به بازسازی بافت‌های تخریب شده کمک می‌کند و در عین ضد سرطان نیز است.

در این کپسول‌های حاوی کورکومین از فناوری نانومایسل استفاده شده و فاقد مواد تراریخت است. این سافت ژل به صورت کپسول تولید شده و در حال حاضر از طریق داروخانه‌های سراسر کشور قابل تهیه است.

شرکت فناوری نانو دارو البرز در راستای اهداف پیش بینی شده خود، مشاوره و انجام پروژه های تحقیقاتی و صنعتی در حوزه نانو دارو و زیست‌فناوری را بر عهده می گیرد. این شرکت تا کنون انجام بیش از ۳۰ پروژه تحقیقات دانشگاهی با موضوع نانو دارو، مواد آرایشی و بهداشتی و کامپوزیت‌های صنعتی را در کارنامه خود دارد.