معرفی دستگاه لیزر دندانپزشکی در چهاردهمین نمایشگاه نانو

دستگاه لیزر دندانپزشکی توسط شرکت دانش‌بنیان پارس پرتو امرتات تولید و در غرفه ستاد اپتیک و کوانتوم چهاردهمین نمایشگاه نانو معرفی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مریم راد کارشناس تجهیزات پزشکی شرکت دانش‌بنیان پارس پرتو امرتات گفت: شرکت ما به تازگی دستگاه لیزر دندانپزشکی را در ایران طراحی و تولید کرده است.

وی بیان کرد: این دستگاه دارای ۳ طول موج متفاوت شامل ۸۰۸ نانومتر،۹۷۵ نانومتر و ۱۰۶۴نانومتر است.

وی افزود: نوآوری این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های خارجی اول اینکه از توان‌های در حد میلی وات شروع می‌شود و تا ۱۳ وات افزایش پیدا می‌کند و اینکه طول موج سوم که ۱۰۶۴ است را دارد.

وی افزود: این محصول برای مصارف زیبایی، جراحی و درمانی در دندانپزشکی استفاده می‌شود، به‌طور مثال برای برش بافت نرم برای لثه، برای کارگذاری ایمپلنت، ضدعفونی‌کردن کانال عصب کشی، لیفت لثه که برای زیبایی و از بین بردن آفت دهان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه دستیار دندانپزشکی در تمام مراحل است یادآور شد: در حال حاضر در حال تولید، تجاری‌سازی و پیش خرید فاکتور هستیم و این محصول تمام مجوزهای مربوطه بهداشتی و فناوری را اخذ کرده است.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳ تا ۱۶ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در دوسالن خلیج فارس و ملل در حال برگزاری است.