حضور ستاد فناوری نانو در ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس)

ششمین دوره این نمایشگاه در سال جاری از 2 الی 5 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سالن میلاد برگزار شد.

نوآوری و اختراع در ایجاد کسب و کارهای جدید و نیز توسعه و رشد رقابت پذیری بنگاه ها در دنیای امروزه نقش بی بدلیلی ایفا می کند. درک این مهم بنگاه ها را به سوی راه های مختلف رفع این نیاز اساسی اعم از تحقیق و توسعه داخلی، همکاری مشترک تحقیقاتی، خرید دانش فنی، اخذ لیسانس و غیره سوق داده است. با توجه به این موضوع ایجاد بسترهای جدید تعامل میان صاحبان نوآوری و فناوری با سرمایه گذاران و بنگاه ها به عنوان یکی از فعالیت های مهم نهادهای توسعه و ترویج فناوری در کشورها قرار گرفته و این نهادها کوشیده اند با استفاده از روش های مختلفی ارتباط میان عرضه نوآوری و فناوری با تقاضا را بهبود ببخشند. بهبود این رابطه از سویی به تجاری سازی نوآوری ها و فناوری ها کمک نموده و از سوی دیگر به بنگاه ها در تکمیل پور تفوی نوآوری خود کمک می کند.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) به عنوان یکی از این بسترهای تعاملی می باشد که به صورت سالیانه برگزار شده و زمینه تعامل میان عرضه و تقاضا را در این حوزه فراهم می آورد. ششمین دوره این نمایشگاه در سال جاری از 2 الی 5 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سالن میلاد برگزار شد.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع تبادلات فناوری در کشور در این نمایشگاه به صورت فعالانه به ایفای نقش پرداخته است. همچنین در این نمایشگاه هفتمین فستیوال بازار دارایی فکری و دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشکی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با همکاری شرکت فرابورس ایران برگزار شد. هفت فناوری منتخب حوزه تجهیزات پزشکی برای مخاطبان فستیوال در سالن نشست های تخصصی میلاد ارائه شد. هر فناوری حداکثر ظرف ۱۰ دقیقه توسط یکی از مدیران شرکت‌های صاحب فناوری معرفی شد.

همچنین در این نمایشگاه در غرفه ستاد فناوری نانو، روندهای حمایتی این ستاد از صنایع و فناوران جهت به کارگیری این فناوری را به اطلاع مخاطبان خود رساند.