دوره آموزشی آنلاین: کنترل کیفیت (سطح ۲)

گروه استاندارد و ارزیابی محصولات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دوره آموزشی کنترل کیفیت (سطح ۲) را به‌صورت آنلاین و به صورت ویژه برای شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری نانو برگزار می‌کند.

امروزه اهمیت استانداردها و معیارهای کنترل کیفیت در تولید محصولات بر کسی پوشیده نیست و میزان انطباق‌پذیری با معیارهای تعیین شده در استانداردها، میزان حد پذیرش و یا عدم پذیرش محصول را به دنبال دارد. بدیهی است در کنترل کیفیت مواد و قطعات، انطباق محصولات تولیدی با استانداردهای رایج مورد بررسی قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش و پیاده‌سازی الزامات و مفاهیم استانداردسازی، کنترل و تضمین کیفیت در راستای توسعه محصولات فناوری نانو، گروه استاندارد و ارزیابی محصولات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دوره آموزشی کنترل کیفیت سطح ۲، ویژه شرکت‌های تولیدکننده محصولات فناوری نانو، را برگزار می‌نماید. این دوره آموزشی به‌صورت آنلاین به‌مدت ۱۶ ساعت ویژه مدیران، کارشناسان و پژوهشگران فعال در واحدهای کنترل کیفیت، تضمین کیفیت، ساخت و تولید و تحقیق و توسعه در شرکت‌های تولیدی محصولات فناوری نانو طراحی شده است.

فراگیران با گذراندن این دوره آموزشی کاربردی، نحوه پاسخ گویی به مسائل و چالش‌های استانداردسازی و کنترل کیفیت محصولات را می‌آموزند.

مخاطبان: مدیران و کارشناسان در حوزه های مرتبط با تولید، کنترل کیفیت، توسعه فناوری  و استاندارد سازی محصولات و ارائه خدمات.

مدت برگزاری دوره: ۱۶ ساعت              ظرفیت تعداد شرکت‌کنندگان:  ۴۰ نفر

تاریخ برگزاری دوره: سه شنبه و چهارشنبه  ۱۵ و ۱۶ آذر  ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰

در پایان دوره آموزشی با ارائه مدارک مورد نظر مدرس، گواهی‌نامه مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

مباحث آموزشی:

  • تدوین الزامات کیفیت در استانداردها و مشخصه‌ها

(اصول و فرایند تدوین استاندارد، مدیریت و مهندسی الزامات، آشنایی با انواع مختلف استانداردها و چگونگی الزامات آن‌ها، طبقه‌بندی استانداردها.)

  • پیاده‌سازی الزامات استانداردها و کیفیت از طریق طراحی و مهندسی آزمون در چرخه عمر فناوری و محصول

(چگونگی انجام آزمون، آزمون فناوری، آزمون فرایند، آزمون خوب و بد، اقتصاد آزمون، آزمون توسعه، آزمون تولید، آزمون نگهداری و تعمیرات، مدیریت برنامه‌ی آزمون، ناپایداری و قابلیت اطمینان، مقررات و استانداردهای آزمون، طرح مثال های کاربردی.)

  • ارزیابی انطباق با استانداردهای کیفیت

(مبانی و اصول ارزیابی انطباق (آزمون، ارزیابی، ممیزی، بازرسی و صدور گواهی‌نامه)، چارچوب نظام ارزیابی انطباق، آزمون و گواهی کردن محصول و تأیید صلاحیت، فرایندهای کنترل و تضمین کیفیت در شرکت ها از طریق استانداردها، نمونه‌برداری کمی و کیفی، معرفی و تشریح استانداردهای رایج در نمونه‌برداری، طرح‌های نمونه‌برداری.)

  • پرسش و پاسخ

(طرح چالش‌های استانداردسازی و کیفیت در حوزه فناوری نانو از سوی شرکت‌ها و پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات مطرح شده.)

مدرسان دوره:

دکتر مجتبی بحیرایی

  • بیش از سی‌سال سابقه مدیریت و تدریس و تألیف در حوزه استانداردسازی و کیفیت در دانشگاه و صنعت

 دکتر مریم محمد روضه‌سرا

  • مدیرعامل شرکت کیفیت گستر کارکیا، بیش از ده سال سابقه تدریس و مشاوره در حوزه استانداردسازی و نوآوری در دانشگاه و صنعت

هزینه حضور در این دوره آموزشی برای شرکت‌های تولیدی دارای تأییدیه نانومقیاس رایگان بوده و برای دیگر شرکت‌کننده‌ها، با اعمال ۷۵ % تخفیف با حمایت ستاد نانو، برابر با ۱۵۰۰۰۰ تومان است .

علاقمندان جهت ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه نمایند:

https://eseminar.tv/wb۸۴۸۵۲

کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کد تخفیف (ویژه شرکت های دارای تأییدیه نانومقیاس): ۶۳۱۰۲۲۱۶-۰۲۱ (خانم گل‌زردی)