خلاصه ای از ارائه شرکت پترو پژوهان شریف (پتروکو) در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

دومین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت نانو کاتالیست ها، نانو جاذب ها و نانو ساختار های پیشرفته صنعتی، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس سعید محمودی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو پژوهان شریف، دربخش مربوط به شرکتهای فناور، با موضوع استفاده از فناوری نانو در پلیمر های پیشرفته صنایع نفت و گاز به ارائه مطلب پرداخت.

محمودی، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان پترو پژوهان شریف در زمینه طراحی و ساخت پکرهای درون چاهی صنعت نفت و گاز همچنین آب بند‌های الاستومری، دستاوردهای این شرکت در زمینه استفاده از فناوری نانو در پلیمرهای پیشرفته صنایع نفت و گاز را معرفی نمود.

وی در تشریح پکر منبسط شونده قابل نصب و برداشت گفت: این تجهیز یک بخش به نام سلین گلمنت دارد که دارای قطر کمی می باشد و می تواند به قسمت های خیلی باریک ورود کند و بعد از ورود می تواند تا سه برابر قطر اولیه اش متورم شود؛ این محصول برای عملیات پیچیده و هزینه بر استفاده می شود و مدت زمان عملیات حدودا یک ماهه را به ۲۴ ساعت کاهش می دهد که صرفه اقتصادی بالایی دارد.

 

وی در توضیح پکینگ‌های پکرهای مکانیکی گفت:این محصول برای اولین بار در ایران بومی سازی شده که در احیای چاه های کم بازده استفاده می شود.محمودی در توضیح کاربرد پکر متورم شونده افزود: این محصول برای آب بندی استفاده می شودو ما از طریق فناوری نانو، افزایش حجم لاستیک که یک فرایند نامطلوب است را به فرایند مطلوب تبدیل کرده ایم. این محصول به وسیله آب، نفت، گاز یا هیبرید به صورت هوشمندانه بدون نیاز به مکانیزم فعالسازی متورم شود و کار آب بندی را انجام دهد. وی اضافه کرد، در تمام محصولات این شرکت از نانو افزودنی‌ها برای تقویت خواص شیمیایی محصول استفاده شده است.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.