خلاصه ای از ارائه شرکت شیلر فرآیند پارس در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

دومین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت نانو کاتالیست ها، نانو جاذب ها و نانو ساختار های پیشرفته صنعتی، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.
مهندس سیامک آطاهریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان شیلر فرآیند پارس، دربخش مربوط به شرکتهای فناور، با موضوع پوشش نانو زیرکونیوم و مواد آندایزینگ آلو مینیوم به ارائه مطلب پرداخت.

مهندس سیامک آطاهریان با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان شیلر فرآیند پارس در حوزه تولید و عرضه کننده انواع شوینده های صنعتی و پوششهای سطحی، دستاوردهای این شرکت در زمینه تولیدپوشش های تبدیلی نانو زیرکونیوم و موادمربوط به پروسه آندایزینگ آلو مینیوم را معرفی نمود.مهندس آطاهریان در معرفی شرکت شیلر فرآیند پارس گفت: شرکت از سال ۱۳۸۸ در زمینه پوشش‌های تبدیلی پا به عرصه تولید گذاشت و از سال ۱۳۹۵ این محصول کاملاً تجاری شده است.

وی افزود پوشش نانو زیرکونیوم ، جایگزین پوشش‌های انواع فسفات‌های آهن و روی است، و با تولید این محصول توسط شرکت ما، ایران جزو ۱۰ کشور تولید کننده این محصول در دنیا قرار گرفته است.بعلاوه با تولید داخلی ماده اولیه، قیمت تجاری محصول پوشش نانو زیرکونیوم از ۳۰ درصد پایین‌تر از محصول چینی می‌باشد و امروزه شرکت شیلر فرایند پارس اولین و تنها تولید کننده تمام مواد شیمیایی آنودایزینگ و الکتر وکالرینگ آلومینیوم در کشور می باشد.

لازم به توضیح است، اصطلاح پوشش‌های تبدیلی به پوشش‌هایی اطلاق می‌شود که از طریق واکنش لایه‌های اتمی سطح فلزات به آنیون‌هایی که از واسطه مناسبی انتخاب شده‌اند ، روی سطح فلزات ایجاد می‌شوند. بنابراین فرایند تشکیل پوشش تبدیلی یک فرایند خوردگی کنترل شده‌ای است و نهایتاً بر روی سطح فلز لایه‌ای را ایجاد می‌کند. این لایه اتصال محکمی با فلز پایه دارد و عملاً در آب و محیط واسطه نامحلول است و عایق الکتریکی خوبی می‌باشد. پوشش‌های تبدیلی را تقریباً می‌توان بر روی تمام فلزاتی که کاربردهای صنعتی دارند، از قبیل آهن، کادمیم، روی، مس، منیزیم و … ایجاد نمود.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.