ساخت و عرضه دستگاه فریز درایر دارویی برای تولید نانوداروها در داخل کشور

دستگاه­ های مورد استفاده در صنایع داروسازی دارای الزامات GMP خاصی می ­باشند و بر اساس URS توافقی طراحی و ساخته می­ شوند.

فریز درایر یا خشک کن انجمادی با استفاده از خلا و دماهای پایین حلال را با روش تصعید حذف کرده و ماده را خشک می‌کند. ماده خشک شده بسیار متخلل بوده و از این جهت فریز درایر در فرآیند تولید پلیمرهای متخلل و نانو ساختارها به کار می‌رود. فریز درایر در تولید نانو ذرات با کاربرد در مواد الکتروشیمیایی، محیط زیست، مهندسی، و صنایع دارویی نیز به کار گرفته شده است. حفظ خاصیت همگن بودن شبیه آنچه در حلال وجود دارد، اندازه کوچک ذرات تولید شده و عمر طولانی مدت برای داروها از دلایل اصلی انتخاب فریز درایر است.
شرکت تاپکو اراک در حال حاضر توانایی ساخت دستگاه­ های فریز درایر دارویی از 1 تا 10 متر مربع را داراست. مستندات کیفی و فنی در دستگاه­ های دارویی مطابق اصول GMP از مواد اولیه تا تحویل دهی آماده و تحویل مشتری می­ شود. از جمله این مدارک می ­توان به گواهی­ های بازرسی مواد، بازرسی­ های جوش (PT,UT,RT)، سوابق بازرسی­ های ابعادی، آزمون­ های صافی سطوح، گواهی­نامه­ های کالیبراسیون، نتایج آزمون­ های تایید صلاحیت نصب (IQ)، عملکرد (OQ) و کارایی (PQ) اشاره نمود. همچنین تمامی نقشه­ های P&ID، گواهی کیفی تجیهزات، نقشه­ های تابلو برق، نقشه چیدمان دستگاه، دستورالعمل­ های نگهداری و کاربری نیز شامل این مدارک هستند. می ­توان گفت تمامی مدارک کیفی دستگاه ساخته شده از ابتدا در یک شناسنامه فنی قرار می­ گیرد و به مشتری تحویل می­ شود. تمامی آزمون­ های FAT و SAT با حضور نمایندگان مشتری انجام می گیرد. دستگاه­ ها دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

Pharmaceutical Freeze Dryer

 با توجه به الزامات صنعت داروسازی، طراحی و ساخت فریز درایر دارویی از حساسیت بالاتری برخوردار است. به منظور تحقیق و توسعه، و تولید نانوذرات دارویی (داروهای ضد سرطان و …)، شرکت متقاضی به دنبال راه اندازاری فریز درایر دارویی در خط تولید بود. نحوه همکاری متقاضی و فناور kdc بصورت قرارداد پیمانکاری و پرداخت تسهیلات به متقاضی در قالب لیزینگ بوده است.

شایان ذکر است که شرکت تکوین آزمایش پارسه (تاپکو اراک) در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد و در حوزه‌های مختلف طراحی و مهندسی به فعالیت پرداخت. این شرکت از سال ۱۳۹۲ تمام توان خود را بر روی طراحی و ساخت دستگاه‌های فریز درایر متمرکز نمود و در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با طراحی و ساخت فریز درایرهای صنعتی موفق به اخذ گرید دانش بنیان شد. این شرکت در سال ۱۳۹۴ به عضویت مرکز رشد واحدهای فناور مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی پذیرفته شد. در سال ۱۳۹۵ شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه از نخستین دستگاه فریز درایر صنعتی کشور رونمایی کرد و ایران را در جمع صاحبان فناوری طراحی و ساخت دستگاه‌های فریز درایر صنعتی غذا و دارو در جهان قرار داد. در حال حاضر این شرکت با تکیه بر توان فنی و تجربه چندین ساله مدیران و پرسنل خود تلاش می‌کند تا پیشگام صنعت طراحی و ساخت دستگاه‌های فریز درایر در ایران و منطقه باشد.

تکوین آزمایش پارسه

تکوین آزمایش پارسه

www.parsefreezedry.com‎