خلاصه‌ای از ارائه شرکت رنگ ترک تزئینی آسیا در روز چهارم تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس علیرضا پورقاضیان اصفهانی، رئیس هیئت مدیره شرکت رنگ ترک تزئینی آسیا در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید رنگ‌های ترک بر پایه فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

مهندس پورقاضیان، با اشاره به فعالیت شرکت رنگ ترک تزئینی آسیا در حوزه تولید رنگ ترک، دستاورد‌های این شرکت در زمینه تولید رنگ‌های ترک بر پایه فناوری نانو را معرفی نمود.

پورقاضیان ضمن معرفی شرکت گفت: شرکت رنگ ترک تزئینی آسیا در حال حاضر موفق به تولید و توزیع رنگ ترک در ۲۳‌ فام مختلف شده است. همچنین استفاده از ذرات نانومقیاس و پایداری آن‌ها در بستر رنگ از موفقیت‌های شرکت می‌باشد.

این شرکت با کمک این ذرات با اثر غلظتی و استخراج سریع‌تر حلال از بستر رنگ و از طرفی حفظ صفات رنگ پایه و دوام آن توانست به این مهم دست یابد.

 

وی در توضیح ویژگی‌ها و تمایز‌های محصول با محصولات مشابه معمولی افزود: طرح ترک از قدیم محبوب نقاشان و کارفرمایان زیادی بوده و هست. برای دستیابی به طرح ترک تکنیک‌های متنوع زیادی وجود داشته ولی همیشه استفاده از تکنیک‌های استادان مختلف با تمایز امتیازاتشان برای آن‌ها در عمل سخت و دشوار بوده است.

جدا از سختی در اجرای آن تنوع رنگی و دوام بالایی نیز عموماً نداشتند. همچنین روی همه سطوح از حیث شکل صفحه و جنس آن قابل اجرا نبوده است.

 

وی اذعان داشت: بزرگترین افتخار ما پایداری و حفظ رضایت مشتریانمان است در افت و خیز‌های ملی و جهانی توانسته‌ایم تا به امروز با تکیه بر علاقمندان و مشتریان محدود خود و جلب نظر آن‌ها و از طرف دیگر با تحقیق و توسعه مستمر روند رشد بازار این محصول را با وجود نقایص بسیارمان پیش ببریم.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد