خلاصه‌ای از ارائه شرکت نوین پلیمر سبز نانو ارس در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس محمدعلی ولیان، مدیرعامل شرکت نوین پلیمر سبز نانو ارس در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید کیسه‌های پلاستیکی ضد باکتری و تجزیه و تخریب‌پذیر نگهدارنده محصولات کشاورزی به ارائه مطلب پرداخت.

 

مهندس ولیان، با اشاره به فعالیت شرکت نوین پلیمر سبز نانو ارس در حوزه تولید محصولات پلاستیکی با فناوری نانو، دستاورد‌های این شرکت در زمینه تولید کیسه‌های پلاستیکی ضد باکتری و تجزیه و تخریب‌پذیر نگهدارنده محصولات کشاورزی را معرفی نمود.

وی در خصوص محصولات شرکت گفت: شرکت ما تولید‌کننده گرانول مواد نانو می‌باشد که از آن کیسه‌های پلاستیکی نانوتکنولوژی بیواکسازیست تجزیه و تخریب‌پذیر زیر ۵ سال درست می‌شود، همچنین از دیگر تولیدات ما کیسه‌های هوشمند آنتی باکتریال می‌باشد که خود شامل کیسه‌های نگهدارنده محصولات کشاورزی و غذایی، کیسه‌های مقاوم‌سازی، خاصیت آنتی باکتریال دائمی و هوشمند، افزایش مقاومت فیزیکی و کششی و حرارتی کیسه‌ها، چاپ علائم هشدار دهنده، بیواکسازیست تجزیه و تخریب‌پذیر بودن، خاصیت نگهدارنده‌های محصولات کشاورزی و غذایی و خوراکی می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت نوین پلیمر سبز نانو ارس در اشاره به نقش دانش و علم نانو در پیشرفت محصولات پلاستیکی گفت: دستکاری مواد در مقیاس نانو این امکان را می‌دهد تا خواص مواد مانند آنتی باکتریال و بیواکسازیست و تجزیه و تخریب‌پذیر و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و غذایی، مقاومت در برابر حرارت و وزن سبک، دوام و… را بهبود بخشند.

چنین نانو موادی در صنایع مختلف از جمله محیط زیست، مواد شیمیایی، تولیدات مختلف و… کاربرد دارند. با فناوری نانو ساختار مولکولی مواد پایه‌ای مورد استفاده در صنعت پلاستیک را تغییر داده تا عملکرد فرآیند و محصول را افزایش دهند. در نهایت، واحد تحقیق و توسعه شرکت از فناوری نانو برای افزایش کارایی فرآیند و بهبود عملکرد فرمولاسیون استفاده می‌کند.

تولید با فناوری نانو مقرون به صرفه است و مواد تولیدی به این روش، بسیار کارآمدتر و دوستدار محیط زیست خواهند بود.وی در تشریح ویژگی‌ها و تمایز‌های محصول با محصولات مشابه معمولی گفت: مواد گرانولی نانو جایگزین مواد‌ پلیمری پتروشیمی شده، کیسه‌های تجزیه و تخریب‌پذیر زیر ۵ سال جایگزین کیسه‌های ۱۰۰۰ ساله شده و این خود به محیط زیست کمک می‌کند، کیسه‌های آنتی باکتریال و کیسه‌های نگهدارنده محصولات کشاورزی غذایی و حبوبات، کیسه‌های تحمل درجه حرارتی بالا و کیسه‌های مقاومت فیزیکی و کششی بالا جایگزین کیسه‌های معمولی شده است.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد