ترویج صنعتی فناوری نانو در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، مواد و مصالح، تاسیسات برقی و مکانیکی، آسانسور، درب و پنجره، شیشه و تجهیزات فنی از 7 تا 10 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد برگزار شد.

با توجه به ارتقای کیفیت کاشی و سرامیک  با فناوری نانو گروه رصد و پایش نمایشگاهی بخش ترویج صنعتی ستاد نانو در نمایشگاه حضور یافت .

کاشی و سرامیک های توسعه یافته بر پایه فناوری نانو عبارتند از:

سطوح حاوی جوهر های چاپ دیجیتال بر پایه فناوری نانو و سطوح خود تمیز شونده و ضد گرد و غبار و سطوح آب گریز و ابر آگریز /ضد لکه و سطوح مقاوم در برابر خراش و سایش و سطوح آنتی بکتریال و ضد میکروبی و سطوح تزیین شده نانو ساختار با استفاده از فناوری DVP و سطوح حاوی ترکیبات نانویی به منظور درخشندگی بیشتر می باشد.

مریم اردکانی نماینده شرکت توسعه فناوری کائنات کبیر (کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو) بعنوان مروج صنعتی نانو  ضمن حضور و ارتباط‌گیری با مدیران صنعتی و تولیدی در این نمایشگاه، به معرفی فرصتهای تجاری و صنعتی فناوری نانوی ایرانی پرداختند و درخواست های صنعتی و تخصصی مجموعه های تولیدی حاضر را دریافت نمودند. همچنین در خصوص ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اهداف، دستاوردهای صنعتی و حمایت های آن از شرکت های دارای گواهی نانومقیاس، به مدیران و کارشناسان حاضر در این رویداد، توضیحات و راهنماییهای لازم صورت گرفت.

 

در این بین، شرکت هایی نیز محصولات مرتبط با فناوری نانو داشتند که معرفی گواهی نانومقیاس و ارتباطات لازم جهت پیگیری اخذ این گواهی ایجاد شد. در این بازدید ها شرکت های تولید کننده شناسایی و مد نظر قرار گرفتند،  برگزارکردن جلسه حضوری با مدیران عامل و رابطین شرکت ها در مورد حوزه های مختلف دارای پتانسیل های همکاری  به جلسات بعد از نمایشگاه موکول شد. در این جلسات هدف اصلی ایجاد آگاهی شرکت ها از محصولات دارای گواهی نانومقیاس (از جمله فیلتر های نانو و نانو پوشش های نانو ساختار) و همچنین ایجاد علاقه و رغبت به استفاده از مزایای اقتصادی فناوری نانو بود .

با توجه به بازخورد ها تقاضا برای برگزاری سمینار تخصصی فناوری نانو در شرکت های مورد نظر بررسی و پیگیری شد.