ترویج صنعتی فناوری نانو در هشتمین نمایشگاه صنعتی تخصصی انبوه سازان، املاک و مستغلات

هشتمین نمایشگاه تخصصی  انبوه سازان، املاک و مستغلات، 3-6 اسفندماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار شد.

با شرکت کارگزاران بخش ترویج صنعتی، غرفه نانو و صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  در این نمایشگاه مستقر شد . با توجه به حجم قابل توجه محصولات نانو در زمینه ساخت و ساز ،آشنایی انبوه سازان مسکن با مصالح ساختمانی نانو مهمترین هدف مروجین در نمایشگاه بود.

از جمله کاربرهای فناوری نانو در صنعت ساختمانی عبارت است از : مصالح ساختمانی سیمانی، نمای بیرونی و بام ساختمان ، عایق حرارتی و  رطوبتی، پنجره ­ها و جداره ­ها، حفاظت در برابر آتش ، دکوراسیون داخلی جهیزات آشپزخانه، شیر آلات، کاشی و سرامیک، رنگها ، پوشش های آنتی باکتریال و…… که مروجین با معرفی شرکت های تولید کننده داخلی و برتری محصولات نانو نسبت به محصولات مشابه  و هزینه کمتر آنها نسبت به مشابه نانویی خارجی صنعتگران این حوزه را ترغیب به استفاده از محصولات نانو می کردند.

شناسنامه حضور در نمایشگاه صنعتی
نام نمایشگاه هشتمین نمایشگاه تخصصی  انبوه سازان، املاک و مستغلات
تاریخ برگزاری 3-6 اسفندماه 1401
محل برگزاری نمایشگاه استان فارس
تیم اجرایی ترویج صنعتی رقیه شمسی-  اسما جمشیدی
روزهای پایش 4
تعداد غرفه‌های پیمایش شده 20
تعداد جلسات برگزارشده در غرفه‌ها 18
تعداد افرادی که به‌وسیله ارتباط‌گیری اعضای تیم ترویج صنعتی، با محصولات و کاربردهای نانو آشنا شده‌اند 1000
تعداد درخواست سمینار/دوره صنعتی 10
تعداد تقاضای صنعتی 30

 

با همکاری کارگزاران بخش ترویج صنعتی ستاد نانو، غرفه ترویج نانو و صنعت در راستای ترویج فناوری نانو با به نمایش گذاشتن یک سری از محصولات نانو و همچنین معرفی کتاب‌ها و سایت محصولات نانو به معرفی دستاوردهای ایران درزمینهٔ نانو پرداخت.  علاوه بر غرفه مذکور به‌صورت پیمایشی هم از غرفه‌های نمایشگاه بازدید شد.

به طور کلی اکثر مشارکت کنندگان در نمایشگاه شامل گروه های انبوه ساز مسکن بودند که به عنوان مصرف کننده محصولات نانو بشمار می آمدند. و تعدادی هم به عنوان تولید کننده مستعد تولید محصولات نانو  بودند مثل تولید کنندگان بتن ،لوله های پلیمر ،مصالح پیش ساخته  که سعی شد مواد افزودنی نانو به آنها معرفی گردد.

نحوه بازدید از غرفه ها بدین صورت بود که پس از آشنایی با هر شرکت  به معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، مزیت استفاده از فناوری نانو در صنعت ، هدف ستاد نانو از تولید محصولات نانو ، صادرات آن‌ها  و همچنین بازار جهانی نانو پرداخته شد.

با توجه به محصولات و خدمات هر شرکت نحوه تولید محصولات جدید با فناوری نانو اراﺋه شد. نحوه ارتقای کیفیت محصولات با فناوری نانو که چگونه می‌توان محصول نانو رقابت‌پذیرتر و دارای مزیت صادراتی تولید کرد.

موضوع مطرح‌شده بعدی در مورد اخذ گواهی نانومقیاس و مزایا و دریافت حمایت‌ها و تسهیلات از طریق موسسه خدمات فناوری تا بازار  بود.

معرفی کانال‌های صادرات و دفاتر فروش محصولات نانو در کشورهای دیگر ، معرفی فناور و حمایت از تولید و روش‌های بازاریابی محصولات نانو ، صنعتگران را ترغیب به آشنایی بیشتر و تولید محصول نانو می‌کرد که توضیحات بیشتر را موکول به برگزاری سمینار ترویجی نانو شد.

با شنیدن معضلات و مشکلات به معرفی راهکارهای نانویی و محصولات نانو پرداخته و با تکمیل فرم شبکه تبادل فناوری  درصدد رفع آن، فرم را به شبکه تبادل  ارجاع داده شد.

با کلیک روی هر تصویر، بزرگنمایی می شود: