شرکت برج و بارو فارس: اکسیدگرافن با یک دهم قیمت نمونه خارجی تولید می‌کنیم

مدیرعامل شرکت برج و بارو فارس از تولید اکسیدگرافن با کیفیت بالا و قیمت پایین در این شرکت خبر داد. به گفته امرالهی با ظرفیت تولید فعلی، امکان تامین نیاز کشور به اکسیدگرافن در این شرکت وجود دارد.
یوسف امرالهی، مدیرعامل شرکت برج و بارو فارس درباره این محصول می‌گوید: «این محصولات راهبردی که گرافن و گرافن اکساید هستند با روش ابداعی و نوین تولید می‌شود که قابلیت صنعتی‌سازی داشته و می‌توان آنها را در مقادیر انبوه تولید کرد. امکان تامین صد درصد نیاز کشور را برای این محصولات داریم.»
جعفرزادگان، معاون تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید: «گرافن و مشتقات آن در زمینه‌های مختلف نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، باتری‌ها و ابرخازن‌ها کاربرد دارد. همچنین در بخش محیط‌زیست برای تولید نانوفیلتراسیون می‌توان از این مواد استفاده کرد. در حوزه پزشکی می‌توان از گرافن و مشتقات آن در تولید حسگرها و حامل‌های دارویی استفاده کرد.»
طی سال‌های گذشته گرافن و مشتقات آن از خارج وارد شده که قیمت آن ده برابر قیمت نمونه‌ای است که این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌کند.
امرالهی در این باره می‌گوید: «تاکنون این محصول از کشورهای صنعتی نظیر آلمان و آمریکا خریداری و وارد کشور شده است. ما می‌توانیم این محصولات گرافنی را با یک دهم قیمت نمونه خارجی و با همان کیفیت در اختیار مصرف‌کننده داخلی قرار دهیم. به دنبال صادرات این محصول نیز هستیم، کشورهای آلمان و کانادا، روسیه و لهستان که این ماده را مصرف دارند، بازار هدف صادراتی هستند.»
لازم به ذکر است که شرکت برج و بارو فارس ظرفیت تولید ۴۰ کیلوگرم اکسیدگرافن را در ماه دارد. این شرکت با استفاده از اکسید گرافن تولیدی خود، محصولات جانبی نظیر رنگ‌های ضدخزه تولید می‌کند که در کشتیرانی کاربرد دارد.