خلاصه‌ای از ارائه شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در روز چهارم تریبون ملی نانو و صنعت

چهارمین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع پلیمر، کامپوزیت، رنگ و رزین، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر هستی بیژنی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید آمیزه‌های پلیمری پیشرفته با کاربرد در صنایع برق و الکترونیک به ارائه مطلب پرداخت.

دکتر هستی بیژنی، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف در حوزه تولید آمیزه ‌های پلیمری، دستاورد‌های این شرکت در زمینه تولید آمیزه‌های پلیمری پیشرفته با کاربرد در صنایع برق و الکترونیک را معرفی نمود.

وی در معرفی شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف گفت: مخاطبین محصولات و خدمات این شرکت دانش بنیان، طیف وسیعی از صنایع همانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات برق و الکترونیک، فیلم و بسته‌بندی، حمل و نقل، لوله و اتصالات و.. را در بر می‌گیرد.

تولید آمیزه‌های (کامپاندهای) پیشرفته در کنار ارائه خدمات مهندسی و مشاوره‌ای در انتخاب و بکارگیری مواد از مزایای شرکت ما محسوب می‌شود.

جریان پایدار دانش در سازمان و بهره‌گیری از روش‌های نو و پربازده تولید در این مجموعه، سبب شده تا نه تنها محصولات پارسا پلیمر شریف به یک رقیب جدی برای مواد مشابه وارداتی تبدیل شوند، بلکه صادرات محصولات این شرکت به کشور‌های همسایه نیز آغاز گردد که خود گام ارزشمندی در اعتلای صنعت آمیزه‌سازی کشور در منطقه خواهد بود.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان پارسا پلیمر شریف اذعان کرد: پلیمر‌های ترموپلاستیک، پلی‌پروپیلن (PP)، آمیزه‌های پلی آمید، آمیزه‌هایی برپایه پلیمر‌های مهندسی(PC، ABS، PBT، PET) با نسبت‌های مختلف از محصولات شرکت است، همچنین مستربچ‌های افزودنی مهندسی جهت بهینه‌سازی خواص و فرآیند تولید، آمیزه‌های زیست پایه و کمپوست‌پذیر از دیگر محصولات شرکت هستند.

وی در خصوص کاربرد محصولات شرکت درحوزه برق و الکترونیک توضیح داد و گفت: گام‌های جدی شرکت پارسا پلیمر شریف در تعامل و همکاری با تولیدکنندگان فعال در صنایع برق و الکترونیک کشور، سبب شده تا این شرکت به یکی از تأمین‌کننده‌های مورد اعتماد و توانمندِ مواد اولیه‌ی این شرکت‌ها تبدیل گردد.

هم‌راستا با گسترش الزامات و استاندارد‌های ملی و بین‌المللی که افزایش ایمنی و کاهش خطرات استفاده از مواد پلاستیکی در صنعت برق و الکترونیک را هدف قرار داده‌اند، این شرکت اقدام به توسعه آمیزه‌های (کامپاندهای) ضدشعله نموده است. علاوه بر این، آمیزه‌های‌رسانای حرارتی و الکتریکی نیز در سبد محصولات شرکت پارسا پلیمر شریف در حوزه برق و الکترونیک وجود دارد.

وی در توضیح آمیزه‌های پلی آمید گفت: پلی آمید‌ها از جمله پلیمر‌های مهندسی پرمصرف در دنیا هستند که علاوه بر خواص کششی فوق ‏العاده و مقاومت سایشی خوب، از مقاومت حرارتی بالایی نیز برخوردار هستند.

دکتر بیژنی در پایان به این موضوع اشاره کرد که آمیزه‌های شرکت پارسا پلیمر شریف به دلیل برخورداری از استحکام مکانیکی بالا، سفتی و پایداری حرارتی بالا، فرآیندپذیری خوب و مشخصات ظاهری عالی مورد توجه بسیاری از صنایع همانند خودرو، برق و الکترونیک و.. قرار گرفته‌اند.

این آمیزه‌ها در انواع تقویت شده با الیاف شیشه، پرشده با ذرات معدنی، ضدشعله، مقاوم به ضربه و مقاوم به اشعه UV تولید می‌شوند و در تمامی فرایند‌های تولید همانند تزریق، اکستروژن و قالبگیری دمشی قابل استفاده هستند.

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینار‌های برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.