محصولات تولیدی و صنعتی فناوری نانو برای ایام نوروز – بخش اول

خانه‌تکانی از آداب کهن و مرسوم در بین ایرانیان برای استقبال از سال نو است که در واپسین روزهای ماه اسفند انجام می‌شود. در این بین محصولات فناوری نانو که با هدف بهبود کیفیت زندگی تولید می‌شوند، می‌توانند در خانه‌تکانی به کمک شما بیایند! در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از محصولات فناوری نانو ساخت کشورمان که برای نظافت منزل یا محل کار کاربرد دارند، آشنا کنیم. ناگفته نماند شما می‌توانید تا پایان سال جاری با دنبال کردن هشتگ #نوروزبانانو در شبکه‌های اجتماعی نانوپروداکت هم درباره این محصولات اطلاعات مفیدی کسب کنید.

نانوامولسیون زمین‌شوی (ستاره تابان پاک):
استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های شیمایی، اگرچه منجر به تمیزی و نظافت سطح زمین در مکان‌های مختلف می‌شود اما دارای مضراتی برای سلامت انسان است. ضمن اینکه این مواد شیمیایی عموما قدرت میکروب‌کشی ندارند. نانوامولسیون زمین‌شوی محصولی غیرالکلی است که به‌عنوان یک شوینده برای تمیز کردن و براق کردن سطح زمین به‌کار می‌رود و با استفاده از این محصول، سطح زمین برای مدتی خاصیت آنتی‌باکتریالی پیدا می‌کند.

نانوامولسیون پاک‌کننده چندمنظوره (کیمیا شیمی سهند):
بهداشت و نظافت محیط کار و زندگی یکی از عوامل اصلی جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌ها است. مواد شوینده لزوماً خاصیت میکروب‌کشی ندارند و برای تکمیل نظافت و موثربودن آن باید از مواد ضدعفونی‌کننده مناسب استفاده کرد. این محصول برخلاف بسیاری محصولات پایه الکل نبوده و پایه آب است. همچنین برخلاف محصولات مشابه که دارای خاصیت اسیدی یا قلیائی هستند و موجب صدمه‌زدن به سطوح می‌شوند، به سطح زیانی نمی‌رساند و قابلیت استفاده بر روی کلیه سطوح از جمله سرویس‌های بهداشتی، سرامیک، کاشی، سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و سایر سطوح چوبی و فلزی را دارد.

نانوامولسیون روغن در آب پاک‌کننده فرش و موکت (ستاره تابان پاک):
تمیز کردن فرش و موکت از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه‌تکانی پایان سال است. فرش و موکت به‌دلیل اینکه در معرض رفت‌وآمد هستند آلودگی‌های بسیاری را به خود جذب می‌کنند و لکه‌های گوناگونی را به خود می‌بینند. به‌منظور از بین بردن آسان‌تر لکه‌ها شرکت ستاره تابان پاک با استفاده از فناوری نانو محصولی متفاوت از سایر شامپو فرش‌های رایج عرضه کرده است که فاقد الکل است و برای تمیزکردن فرش و موکت به‌کار می‌رود. علاوه بر این استفاده از نانوذرات موجب ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال در این نانوامولسیون شده است.

نانوامولسیون روغن در آب پاک‌کننده چرم (ستاره تابان پاک):
نحوه تمیز کردن و جلوگیری از ترک خوردن چرم نکته مهمی است که برای افزایش طول عمر چرم و حفظ دوام و زیبایی آن باید موردتوجه قرار گیرد. نانوامولسیون روغن در آب پاک‌کننده چرم محصولی است با عصاره‌های طبیعی که علاوه‌بر تمیزی چرم، خواص اولیه آن را نیز حفظ می‌کند.

نانوامولسیون روغن در آب پاک‌کننده پارکت (ستاره تابان پاک) / نانوامولسیون پاک‌کننده و براق‌کننده چوب (ستاره تابان پاک):
از متداول‌ترین کفپوش‌های مورداستفاده در منازل مسکونی پارکت‌ها هستند. پارکت‌ها از جنس چوب هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند و ممکن است در اثر جذب گردوغبار براقیت ابتدایی خود را نداشته باشند. شرکت ستاره تابان پاک با استفاده از فناوری نانو نانوامولسیونی تولید کرده است که در پاک و براق کردن پارکت و چوب مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نانوامولسیون غیرالکلی و دارای قدرت تمیزکنندگی قابل‌ملاحظه‌ای است و به‌طورخاص برای تمیزکردن و جلادادن پارکت به‌کار می‌رود. همچنین نوع دیگری از نانوامولسیون‌ها به‌طور عمده در صنعت چوب در بخش پایانی فرآیند تولید محصول و تمیز کردن سطوح چوبی استفاده می‌شوند.

گفتنی است تمامی این محصولات با استفاده از عصاره‌های طبیعی و با استفاده از فناوری نانو تولید می‌شوند و ضمن حفاظت از کلیه سطوحی که با آن در تماس است به‌علت حضور مواد مؤثره در مقیاس نانو قدرت پاک‌کنندگی خوبی از خود نشان داده و ضمناً تمامی سطوح را عاری از باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با این محصولات نانویی ایرانی و شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها می‌توانید به صفحات اختصاصی محصول در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانوی ایران مراجعه کنید.