محصولات تولیدی و صنعتی فناوری نانو برای ایام نوروز – بخش دوم

اگر بخش اول مطلب «محصولات فناوری نانو در خانه‌تکانی به کمک شما می‌آیند!» را مطالعه کرده باشید، در جریان هستید که در این روزهای باقی‌مانده از سال قصد داریم تا شما را با محصولات مبتنی بر فناوری نانو که در نظافت منزل کاربرد دارند بیشتر آشنا کنیم. در ادامه این مطلب شمار دیگری از محصولات فناوری نانو ایرانی را معرفی می‌کنیم. در جریان باشید که شما می‌توانید تا پایان سال جاری با دنبال کردن هشتگ #نوروزبانانو در شبکه‌های اجتماعی نانوپروداکت هم درباره این محصولات اطلاعات مفیدی کسب کنید.

نانوامولسیون پاک‌کننده چندمنظوره (ستاره تابان پاک)
سطوح مختلف در محیط اطراف ما حاوی مقادیر زیادی میکروب و آلودگی هستند. برای نظافت این سطوح باید از مواد شوینده مختلفی استفاده کنیم اما در برخی موارد خود این مواد سلامت ما را به خطر می‌اندازند. نانوامولسیون پاک‌کننده چندمنظوره با استفاده از عصاره‌های طبیعی و با استفاده از فناوری نانو تولید می‌شود که ضمن حفاظت از سطوح، به‌علت حضور مواد مؤثره در مقیاس نانو قدرت پاک‌کنندگی خوبی از خود نشان می‌دهد و همچنین باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد.

نانوامولسیون پاک‌کننده شیشه (ستاره تابان پاک/ کیمیا شیمی سهند)
تمیزکردن شیشه‌ها از جمله نکات کلیدی در حفظ نظافت محیط است. بعد از تمیزکردن شیشه‌ها ممکن است همچنان لکه‌های کثیف و یا جای دستمالی که با آن شیشه را تمیز کرده‌اید باقی بماند. حالا فناوری نانو برای نظافت شیشه‌ها به کمک شما آمده است و دو شرکت کیمیا شیمی سهند و ستاره تابان پاک نانوامولسیونی را تولید کرده‌اند که برای پاک کردن انواع شیشه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شیشه‌پاک‌‌کن‌های نانویی فاقد الکل بوده و به دلیل خاصیت آنتی‌استاتیک گردوخاک را دیرتر جذب می‌کنند.

نانوامولسیون پاک‌کننده و آنتی باکتریال تبلت، موبایل و صفحات نمایش (کیمیا شیمی سهند / ستاره تابان پاک)
یکی از فاکتورهای مهم در نگه‌داری از نمایشگرها، شیوه تمیزکردن آن‌ها است و شیوه‌های نادرست این کار می‌تواند کیفیت، وضوح و روشنایی تصویر را تحت تاثیر قرار دهد. نانوامولسیون پاک‌کننده صفحات نمایش، کاملا گیاهی بر پایه فناوری نانو است که برای تمیزکردن صفحات LCD و LED تلویزیون، کامپیوتر، موبایل و دیگر تجهیزات الکترونیکی و ضدعفونی کردن آن‌ها در مقابل باکتری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
دو شرکت ایرانی کیمیا شیمی سهند و ستاره تابان پاک این محصولات را روانه بازار کرده‌اند.

نانوامولسیون پاک‌کننده سطوح استیل و سینک ظر‌شویی (کیمیا شیمی سهند/ ستاره تابان پاک)
سینک ظرفشویی از بخش‌های پر کاربرد در آشپزخانه است که چندین بار در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است به شیوه‌ای نظافت شوند که اثرات آلودگی و جرم در آن باقی نماند. باید توجه داشت که سینک‌های ظرفشویی صرفا با آبکشی تمیز نمی‌شوند و برای اطمینان از اینکه باکتری‌ها و عوامل بیما‌ری‌زا در آن باقی نمانده باشند باید از شوینده‌های مناسب بهره گرفت. نانوامولسیون پاک‌کننده سطوح استیل با فرمولاسیون مناسب خود قادر است بدون ایجاد خراشیدگی، لکه‌های چربی را به‌راحتی پاک کند. ضمن‌اینکه توانایی آنتی‌باکتریال کردن سطوح استیل از جمله سینک ظرفشویی را نیز دارد.
این محصولات توسط شرکت‌های ایرانی کیمیا شیمی سهند و ستاره تابان پاک ارائه می‌شوند.
برای آشنایی بیشتر با این محصولات نانویی ایرانی و شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها می‌توانید به صفحات اختصاصی هر محصول در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانوی ایران مراجعه کنید.