کیسه فریزرهای نانویی را، بدون افت خواص، تا ده بار می‌توان استفاده کرد

کیسه فریزرهای نانویی را، بدون افت خواص، تا ده بار می‌توان استفاده کرد

به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت پاکان پلاستکار، کیسه فریزرهای نانویی این شرکت را می‌توان تا ده بار استفاده کرد بدون این که افت خواص داشته باشد. افزایش ماندگاری مواد غذایی و کاهش دورریز و آسیب کمتر به محیط زیست از جمله مزیت‌های این محصول نانویی است.

خانم پگاه گوشه می‌گوید: «این محصول دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو بوده و تست‌های مربوطه وزارت بهداشت را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است. از آنجایی که کیسه فریزر با مواد غذایی در ارتباط است، آزمون‌های متعددی برای دریافت پروانه محصول باید انجام می‌شد.»

وی می‌افزاید: «این کیسه‌های فریزر چند سال قبل وارد بازار شده، اما تا دو ماه آینده این محصول با طراحی و بسته‌بندی جدیدی به بازار عرضه می‌شود که کاربرپسندتر از طراحی پیشین است، همچنین قرار است کیسه فریزرها در دو سایز مختلف عرضه شود. از مزیت‌های این کیسه‌ها می‌توان به افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی در آن اشاره کرد، به طوری‌که تا ۳ برابر طولانی‌تر مواد غذایی را نگه می‌دارد و در عین حال عطر و مزه مواد غذایی در آن تغییر نمی‌کند. از اکسیداسیون در سطح مواد پروتئینی نظیر گوشت جلوگیری می‌کند و دور ریز مواد غذایی را به حداقل می‌رساند. از هر کیسه فریزر بین ۵ تا ۱۰ بار می‌توان استفاده کرد که این موضوع میزان مصرف کیسه را به حداقل می‌رساند و آسیب کمتری به محیط زیست می‌رساند.»

به گفته ایشان بخش از مواد اولیه مصرفی توسط خود شرکت و بخشی نیز از یک شرکت نانویی ایرانی تهیه می‌شود. با توجه به مزیت‌هایی که این فناوری دارد، شرکت پاکان پلاست به‌دنبال صادرات این محصول است.

این شرکت کیسه نگهداری مواد غذایی آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات اکسید روی را با نام تجاری آیری‌پلاست تولید و به بازار عرضه می‌کند. آیری پلاست به‌عنوان برند پیشرو در صنعت پلاستیک در کشور با استفاده از فناوری‌های روز محصولات مختلفی از جمله کیسه زباله، دستکش یکبار مصرف، سلفون، کیسه فریزر و سفره یکبار را به بازار عرضه می‌کند.