خلاصه ای از ارائه شرکت ژیکاوا در روز سوم تریبون ملی نانو و صنعت

سومین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت صنایع ساخت و ساز و برنامه های توسعه صنعتی نانو، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز دوشنبه ۳۰  بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس محمدعلی طاهباز، رئیس هیئت مدیره شرکت ژیکاوا، دربخش مربوط به شرکت های فناور، با موضوع تولید پودرها و ملات‌های ساختمانی عایق رطوبت و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

مهندس طاهباز با اشاره به فعالیت شرکت ژیکاوا در حوزه محصولات شیمیایی و نوین ساختمانی، دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید محصولات افزودنی های بتن، آب بندی و عایق کاری، چسب های ساختمانی، ملات های مهندسی، پوشرنگ های نماسازی و مواد کمکی بتن را معرفی نمود.

 

وی اذعان داشت: پلی کربوکسیلات پودری که در سال های قبل از کشور آلمان به عنوان روان کننده بتن تامین می شد، اکنون بعد از طی روند تحقیق و توسعه ۶ ساله درشرکت ژیکاوا بومی سازی شده و قابل رقابت با کیفیت محصولات خارجی و با قیمتی پایین تر عرضه می شود. این محصول به صورت پودر در مقیاس صنعتی برای مصرف خود شرکت و شرکت های همکار و صادرات تولید می شود. 

طاهباز در ادامه دیگر محصولات افزودنی بتن تولیدی شرکت مانند هوازی بتن، زودگیر و دیرگیر بتن، الیاف، ضدیخ و میکروسیلیس را معرفی نمود.وی گفت: در گروه محصولات آب بندی و عایق کاری می توان به ژیکابام، ژیکاسیلر و نفودگرها اشاره نمود. نفوذگرها که در شرکت ژیکاوا بومی سازی شده است با نفود در خلل و فرج بتن، مقاومت شیمیایی و فیزیکی را افزایش می دهند.

چسب های ساختمانی نیز با قیمتی بسیار پایین تراز نمونه خارجی و با کیفیتی بالاتر از آن ها و محصولات تقلبی که در بازار وجود دارد عرضه می شوند و ملات های خود تراز ژیکاسل با کاربرد بسیار خوب در تراز کردن کف برای کاشی و سرامیک کاری نیز از تولیدات شرکت هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ژیکاوا با اشاره به نقش فناوری نانو در بهبود کیفیت محصولات و ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در آن ها افزود: در حال حاضر 5 محصول از محصولات شرکت دارای تاییدیه نانو مقیاس هستند و این محصولات با داشتن خاصیت آنتی باکتریال و کیفیت بالا برای استفاده در کلین روم ها و مراکز بهداشتی و بیمارستانی بسیار مناسب هستند.

از دیگر محصولات جدید و نوآورانه تولید شده در شرکت می توان به ژیکایرون به عنوان محافظ خوردگی فلزات مبتنی بر فناوری نانو و ژیکاکلین به عنوان محلول چربی زدای صنعتی که در شستشوی کف کارخانه ها، آشپزخانه های صنعتی و کف تعمیرگاه کاربرد بسیار خوبی دارد و نیز برای شستشو چربی ها در مصارف خانگی نیز کاملا بی خطر است، اشاره کرد.

مهندس طاهباز در پایان نقطه قوت و افتخار شرکت را واحد تحقیق و توسعه شرکت معرفی کرد و با بیان توانمندی های نیروی متخصص در این بخش و تجهیزات کامل و بروز بخش تحقیق و توسعه، آمادگی شرکت برای همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و انجمن های مرتبط را اعلام نمود.

گفتنی است چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد