خلاصه ای از ارائه شرکت توسعه فناوری های پیشرفته مواد نانو ساختار نماد در روز دوم تریبون ملی نانو و صنعت

دومین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت نانو کاتالیست ها، نانو جاذب ها و نانو ساختار های پیشرفته صنعتی، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.
دکتر محسن عسکری پیکانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های پیشرفته مواد نانو ساختار نماد ، دربخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید سیم جوش های تو پودری مقاوم به سایش بر پایه فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

 

دکتر محسن عسکری پیکانی، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های پیشرفتهمواد نانو ساختار نماد در زمینه سایش و تخریب تجهیزات، دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید سیم جوش های تو پودری مقاوم به سایش بر پایه فناوری نانو را معرفی نمود.


دکتر محسن عسکری پیکانی در ذکر مزایای استفاده از سیم جوش های شرکت نماد گفت:مقاوم به سایش شدید و ضربه بسیار بالاتر از معادل های خارجی و داخلی، قیمت پایین تر نسبت به معادل های خارجی، کاهش هزینه تعمیرات با نرخ رسوب بالا 95% ، جوشکاری بدون نیاز به گاز محافظ از جمله مزایای محصول  سیم جوش این شرکت است.


همچنین از مزایای صفحات مقاوم به سایش  تولیدی این شرکت می‌توان به مقاومت نسیت به سایش بسیار بالاتر از معادل های خارجی و داخلی، استفاده از تکنولوژی نوین جوشکاری برای ایجاد صفحات نازک تر و سبک تر، ریز ساختار حاوی کربو بورایدهای نانو، قابلیت فرم دهی و خم کاری با وجود ترک های ناشی از آزاد سازی تنش اشاره کرد.عسکری پیکانی افزود: شرکت ما دارای توانمندی در رفع مشکلات صنایع مختلف از قبیل فولاد، سیمان، راه آهن، معدن، شیشه، سرامیک، سیلیس، کاشی، آجر، نسوز، مس، آلومنیوم، ریخته گری و… می باشد و در این زمینه آماده همکاری با این صنایع می‌باشیم.

لازم به ذکر است چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد