خلاصه ای از ارائه شرکت فناوری های نوین فدک سپاهان در روز دوم تریبون ملی نانو و صنعت

دومین روز تریبون نانو و صنعت، با محوریت نانو کاتالیست ها، نانو جاذب ها و نانو ساختار های پیشرفته صنعتی، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

دکتر فریده کلاهدوز، کارشناس ارشد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان فناوری های نوین فدک سپاهان، دربخش مربوط به شرکتهای فناور، با موضوع تولید و کاربرد پودرهای نانو ساختار سلیکای رسوبی در صنایع رنگ و پوشش به ارائه مطلب پرداخت.

 

 

دکتر فریده کلاهدوز ، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان فناوری‌های نوین فدک سپاهان در حوزه تولید مواد شیمیایی پیشرفته و نانومواد و همچنین ارائه راهکار های نوآورانه در مدیریت پسماند صنایع، دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید پوشش‌های تبدیلی نانو زیرکونیوم و پودرهای نانو ساختار سلیکای رسوبی در صنایع رنگ و پوشش را معرفی نمود.

 

 

وی گفت: نانو سیلیکا پرکاربرد ترین نانو ذره در بازار جهانی می‌باشد که کاربرد های صنعتی آن در صنعت هایی از قبیل رنگ و رزین، لاستیک، پلاستیک و کامپوزیت، کشاورزی، سیمان و بتن می توان است.

 

وی افزود نانوسیلیکا کاربردهای ویژه‌ای در صنعت رنگ و پوشش دارد که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
-غلظت دهنده و ضد ته‌نشینی در تولید رنگ‌های صنعتی پایه اپوکسی و پلی‌اورتان-مات‌کننده در تولید رنگهای صنعتی و کویل کویتینگ که بر اساس ضخامت سطح پوشش نهایی رنگ گرید مات‌کننده متفاوت است‌-افزایش دهنده مقاومت خوردگی در تولید رنگهای صنعتی و دریایی-ضد کلوخه شدن-حامل مواد موثر در رنگ های پودری در تولید رنگ های پودری

 

چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.