تولید و عرضه محصول ایرانی گرم‌کن گرافنی

یک شرکت ایرانی گرم‌کن گرافنی تولید و عرضه می‌کند که باعث شده تمامی رقبای خارجی از گود رقابت خارج شوند.

فریاد صیدی، مدیرعامل شرکت دایا پلیمر ایرانیان در گفتگو با ستاد خبری ایران نانو بیان کرد: «شرکت ما تامین‌کننده، تولیدکننده و صادرکننده گرم‌کن‌های انعطاف‌پذیر در ایران است. در ساخت این محصولات از گرافن استفاده می‌شود. این محصولات گواهینامه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو را دارند.»

وی افزود: «بازار هدف تاکنون صنعت خودرو بوده و این محصولات در حال حاضر در آینه‌های خودرو به کار می‌روند با این حال قصد توسعه بازار این گرم‌کن‌های گرافنی را به به صنایع پزشکی، ساختمان و… نیز داریم. همچنین برنامه‌هایی برای صادرات این محصولات ریخته شده است. حضور در نمایشگاه‌های خارجی باعث شد زمینه صادرات محصولات به ترکیه و استرالیا فراهم شود.»

صیدی عنوان کرد: «یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایسوزو در استرالیا از محصولات ما استفاده می‌کند، با استفاده از این فرصت قصد داریم بازار بین‌المللی را رشد و تعالی ببخشیم. از محصولات ما در داخل کشور در صنعت خودرو استفاده می‌شود. خودروهای ساینا به بالا آینه‌ها مجهز به گرم‌کن دارند.»

مدیرعامل شرکت دایا پلیمر ایرانیان با بیان این که گرم‌کن گرافنی این شرکت جذب بخار و آب را از روی آینه حذف می‌کند، اظهار کرد: «گرم‌کن گرمایش یکنواختی را روی سطح آینه ایجاد می‌کند و به واسطه این عمل، راننده دید کاملی پیدا می‌کند. وقتی آینه دید درستی به راننده ندهد، امکان تصادف بیشتر می‌شود. حذف بخار از روی آینه یکی از نکات ایمنی مهم در رانندگی تلقی می‌شود.»

وی گفت: «شرکت ما از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۹۷ نیز در حوزه گرم‌کن‌های جانبی شروع به کار کرده است. فعالیت در این حوزه با شناسایی نیاز صنعت خودرو شروع شد، نمونه خارجی مهندسی معکوس شد و از خط‌های تولید خارجی بازدید شد و در نهایت تولید این محصول در ایران اجرایی شد.»

صیدی با اشاره به این که نمونه مشابه خارجی گرم‌کن گرافنی نیز وجود دارد، بیان کرد: «قیمت نمونه خارجی ۱٫۵ دلار است و برای مشتری ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان هزینه دارد. درحالی که محصول داخلی با قیمت ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت پایین این محصولات باعث شده که تمام رقبای خارجی از بازار داخلی کنار گذاشته شوند. همچنین محصولات تولیدی ما تنوع زیادی دارد.»

محصول ایرانی که رقبای خارجی را از گود خارج کرد