تولید ایرانی نانومستربچ با خاصیت آنتی‌باکتریال

یکی از شرکت‌های ایرانی موفق به تولید نانومستربچی شده خاصیت آنتی‌باکتریال به محصولات تولیدی می‌دهد.

علی عباس‌زاده، مدیرعامل شرکت پایش سی وان پلیمر در گفتگو با ستاد خبری ایران نانو در خصوص محصولات این شرکت بیان کرد: «محصول اصلی ما نانومستربچ آنتی‌باکتریال است که روی تمامی پایه‌های پلیمری اعمال می‌شود. این نانومستربچ با فناوری جدید مستربچ که روشی ابتکاری است، تولید می‌شود. گواهینامه نانومقیاس این محصول نیز سال گذشته اخذ شده است.»

وی افزود: «نانومستربچ‌ها در برج‌های خنک‌کننده، مخازن آب و یخچال‌ها استفاده می‌شوند و کارایی اصلی آنها از بین بردن باکتری، قارچ و جلبک است. این محصول تاییدیه سازمان غذا و دارو را دارد.»

مدیرعامل شرکت پایش سی وان پلیمر با بیان این که از نانومستربچ در منسوجات نیز استفاده می‌شود، اظهار کرد: «مستربچ به سیستم نخ ریسی اضافه می‌شود و به البسه تولیدی خاصیت آنتی‌باکتریال می دهد.»

عباس‌زاده عنوان کرد: «شرکت فعالیت خود را از ۱۲ سال پیش آغاز کرده و از همان ابتدا نیز موفق به تولید و عرضه مستربچ شدیم اما  این محصولات هر ساله ارتقا پیدا می‌کنند. میکروارگانیسم‌ها همواره در حال اصلاح هستند و خود را در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم‌تر می کنند، بنابراین قدرت مقابله محصول نیز بیشتر و بیشتر شود. به همین دلیل محصول ما نهایی و ثابت نمی‌شود و هر سال ارتقا پیدا می‌کند.»

محصول نانویی که هر سال بهتر از پارسال می‌شود