تولیدکننده پتوی عایق حرارتی: در نمایشگاه نانو به دنبال بازارسازی برای افزایش ظرفیت تولید هستیم

حسن برگزین، مدیرعامل شرکت پاکان آتیه نانو دانش، تولیدکننده پتوی عایق حرارت حاوی آئروژل سیلیکا، از برنامه‌های این شرکت برای بازارسازی محصولات در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ خبر داد. به گفته ایشان، شرکت پاکان آتیه نانو دانش در حال افزایش چهار برابر ظرفیت تولید است، از این رو به دنبال جذب مشتریان جدید برای این افزایش ظرفیت، از طریق نمایشگاه فناوری‌نانو خواهد بود.

دکتر برگزین گفت: «تا پیش از این ظرفیت تولید پتوی عایق حرارت حاوی آئروژل سیلیکا ۵۰۰ متر مربع در ماه بود که در حال افزایش ظرفیت به ۲۵۰۰ مترمربع در ماه هستیم، از این رو با شرکت در نمایشگاه فناوری‌نانو قصد داریم این محصول را به صنایع مختلف معرفی کنیم و برای این افزایش ظرفیت، بازارسازی نماییم. پیش‌بینی می‌کنیم که در نمایشگاه امسال بتوانیم نظر برخی از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌ها را به این محصول جلب کنیم.»

وی افزود: « با توجه به شعار امسال که در آن توجه خاصی به شرکت دانش‌بنیان شده، پیش‌بینی ما این است که استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بیش از سال‌های گذشته باشد. بنابراین هم از نظر فضاسازی و غرفه‌سازی تلاش خواهیم کرد نسبت به سه دوره قبلی حضورمان، بهتر عمل کنیم و هم برنامه‌هایی برای معرفی بهتر محصولات داریم تا از این فرصت ویژه استفاده نماییم.»

مدیرعامل شرکت پاکان آتیه نانو دانش گفت: «دوره‌های قبلی با یک محصول در نمایشگاه حاضر بودیم، در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ قرار است با هفت محصول حضور داشته باشیم. روی بسته‌بندی محصولات کارهای ویژه‌ای صورت گرفته تا نظر بازدیدکنندگان را جلب کند. همچنن قرار است ۲ یا ۳ محصول به صورت دمو در نمایشگاه عرضه شود.»

وی از ارسال دعوت‌نامه برای گروه‌های هدف خبر داد و گفت: « برای برخی از شرکت‌ها و صنایع دعوت‌نامه‌هایی ارسال کرده‌ایم تا از محصولات ما بازدید کنند. در مجموع محصولات ما برای عامه مردم جذابیت دارد، اما برای عقد قرارداد لازم است که جامعه هدف ما یعنی شرکت‌ها و صنایعی که به عایق‌های حرارتی نیاز دارند، از غرفه ما بازدید کنند. همزمانی نمایشگاه نانو با نمایشگاه صنعت نیز به افزایش بازدیدکنندگان صنعتی کمک خواهد کرد  در نهایت امیدواریم که این ویژگی‌ها به ما در معرفی بهتر محصولات کمک کند.»

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان درباره کاربرد این محصول در صنعت ساختمان می‌گوید: «کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها از جمله برنامه‌های ما است. مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان سازندگان را موظف کرده تا از عایق‌ها براساس استاندارد استفاده کنند اما عایق‌هایی نظیر پشم شیشه به دلیل ضخامت بالا و مشکلات زیست‌محیطی چندان جایگاهی در صنعت ساختمان ندارند. بنابراین این عایق‌های حرارتی نانومقیاس می‌توانند با ضخامت‌ها کم پاسخگوی نیاز سازندگان باشد. این عایق با ضخامت ۶ تا ۱۰ میلی‌متر می‌تواند تا ۴۵ درصد مصرف انرژی را کم کند. عایق‌های فعلی در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، کمتر از نیم‌ساعت دوام دارند که این موضوع در آتش‌سوزی‌ها فاجعه آفرین است. در حالی که این عایق می‌تواند چندین ساعت دوام در دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد داشته باشد. از دیگر مزیت‌های این فناوری می‌توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد در واقع این عایق حرارتی، عملکرد عایق صوتی را نیز دارا است.»