حضور بهران فیلتر در نمایشگاه ایران نانو 1401 برای تعامل بیشتر با فعالان صنعت

به گفته محمد جواد فروندی، مدیر طراحی محصول شرکت بهران فیلتر، این شرکت به دنبال تعامل بیشتر با فعالان صنعت در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو است. بهران‌فیلتر از سال ۱۳۹۰ در تمامی دوره‌های نمایشگاه نانو شرکت کرده است.

دکتر فروندی می‌گوید: «در دوره‌های قبلی نمایشگاه این فرصت برای ما مهیا شد تا با شرکت‌های مختلفی آشنا شویم و باب همکاری با گروه‌های مختلف صنعتی باز شود. از جمله شرکت‌هایی که ما در نمایشگاه‌های قبلی با آن‌ها آشنا شدیم می‌توان به مپنا دیزل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، توربو کمپرسور تک خاورمیانه (توربوتک) و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد. این آشنایی در نمایشگاه شکل گرفت و سنگ‌بنایی برای همکاری بیشتر شد. از این رو تلاش داریم تا در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، بعد از دو سال وقفه، شرکت کنیم و از فرصت‌های همکاری مشترک در این نمایشگاه استفاده کنیم. در این نمایشگاه هم به دنبال معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت بهران‌فیلتر هستیم و هم تلاش داریم با توانمندی‌ شرکت‌های دیگر آشنا شویم.»

مدیر طراحی محصول شرکت بهران فیلتر از صادرات فیلترهای نیروگاهی این شرکت به عراق و فیلترهای خودرویی به افغانستان طی دو سال گذشته خبر داد.

دکتر فروندی افزود: «در فیلترهای هوای شرکت بهران‌فیلتر از نانوالیاف استفاده می‌شود. این نانوالیاف در خود شرکت تولید می‌شود و برای این کار ما چهار دستگاه تولید نانوالیاف ایرانی خریداری کرده‌ایم. البته یک دستگاه تولید نانوالیاف ایرانی نیز در بخش تحقیق و توسعه داریم.»

فیلترهای هوای احتراقی خودرو وظیفه جذب و جداسازی ذرات معلق موجود در هوای تازه ورودی به موتور را بر عهده دارد. این فیلترها قطعاتی هستند که بر سر راه ورودی هوا به موتور احتراق داخلی خودروها (اعم از سبک، نیمه سنگین و سنگین) برای جلوگیری از ورود حشرات، گرد و غبار و سایر ذرات معلق به قطعات حساس آن قرار می گیرند. هرچه عملکرد فیلتر هوای خودرو بهتر باشد، موجب افزایش راندمان کلی موتور، کاهش مصرف سوخت، افزایش طول عمر موتور و قطعات داخلی خودرو و کاهش انتشار گازهای آلاینده خواهد شد. شرکت تولیدی و صنعتی بهران فیلتر با بهره‌گیری از فناوری نانو در تولید فیلتر هوای خورو سبک و سنگین و ایجاد الیاف نانومتری بر سطح فیلتر، توانسته موجب افزایش طول عمر فیلتر و بهبود قابل توجه خواص فیلتراسیون در محدوده ذرات بسیار ریز (زیر یک میکرون) شود.

شرکت دانش‌بنیان بهران فیلتر یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید انواع فیلترهای صنعتی و نیروگاهی در ایران است. حفاظت بهتر از قطعات توربین‌های نیروگاهی، کاهش هزینه‌های توقفات و افزایش توان تولید برق و افزایش عمر فیلترها حداقل به ۱.۵ برابر عمر فعلی از مهمترین ویژگی‌های فیلترهای نیروگاهی بهران فیلتر است.

لازم به ذکر است که سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو از تاریخ ۹ الی ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بهران فیلتر: در سیزدهمین نمایشگاه نانو به دنبال تعامل بیشتر با فعالان صنعت هستیم