حضور پر رنگ محصولات فناوری نانو؛ در بخش نمایشگاهی سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان

سومین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت و روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و محمد علی زلفی گل وزیر علوم, تحقیقات و فناوری در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

این رویداد ملی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی برگزار شد. در این رویداد زیرساخت‌های لازم برای رسیدن شرکت‌های دانش بنیان به تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل به محصولات فناورانه مورد بحث قرار گرفت.

اتصال شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ و کوچک از اهداف برگزاری این همایش بود. در این رویداد، نمایشگاه محصولات حاصل از پروژه‌های رفع نیاز فناورانه شامل ۵۵ محصول از سراسر کشور نیز راه‌اندازی شد.گفتنی است از این تعداد محصول، ۲۱ مورد محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری نانو تولید و به نمایش گذاشته شده بود.

دکتر عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت،دکتر زلفی گل وزیر علوم، دکتر دهقانی فیروز آبادی معاون رئیس جمهوری، به همراه دکتر فرشاد مقیمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران؛ دکتر صفاری‌نیا مدیر محترم پارک فناوری پردیس؛ ۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان کشور از این نمایشگاه بازدید کردند و کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو، گزارشی از دستاوردهای حاصل از رفع نیازهای فناورانه صنعتی در حوزه نانو به ایشان ارائه نمود. نانو پوشش ها، مستربچ‌ها و کامپاندها، کاتالیست‌ها و لوله و اتصالات نانویی؛ به عنوان بخشی از محصولات فناورانه برای مدیران و وزیران بازدیدکننده از نمایشگاه توسط دکتر فدائی از شرکت آسیاهایتک (کارگزار بخش ترویج صنعتی ستادنانو) تشریح شد.

شایان ذکر است در سال‌های گذشته بالغ بر ۲۱۰۰ نیاز فناورانه در شهرکهای صنعتی کشور شناسایی شده و بیش از ۷۰۰ نیاز با توان شرکت‌های دانش بنیان برطرف شده است که سهم بیش از ۲۰ درصدی شرکت‌های نانویی از این میزان پروژه قابل توجه است.