برگزاری رویداد بهم‌رسانی (B2B) در نمایشگاه ایران‌نانو 1403

به گفته دبیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو و میکرو، رویداد بهم‌رسانی (B2B) در نمایشگاه نانو هم برای شرکت‌های حوزه نانو و هم میکرو انجام خواهد شد. این رویداد با هدف ایجاد ارتباط میان شرکت‌های حوزه نانو و میکرو با شرکت‌های بزرگ صنعتی برنامه‌ریزی شده است. علی طهاری، دبیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو و میکرو می‌گوید: «ما موضوع رویدادهای بهم‌رسانی یا اصطلاحا B2B را در نمایشگاه نانوی امسال داریم. برای شرکت‌های فناور نانویی و همچنین شرکت‌های حوزه میکرو این رویداد برگزار می‌شود تا این شرکت‌ها بیایند و با شرکت بزرگ صنعتی داخل کشور نشست داشته باشند و تقاضاهای آن‌ها را بشنوند. از سوی دیگر این شرکت‌ها می‌توانند فناوری‌هایی را که توسعه داده‌اند به این شرکت‌های بزرگ عرضه کنند تا با این کار امیدوار باشیم تفاهم‌هایی برای گسترش همکاری در این زمینه بین این شرکت‌ها، یعنی شرکت فناور و متقاضی استفاده کننده فناوری در صنعت، شکل بگیرد.»

لازم به ذکر است نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵(ملل) و ۴۴(خلیج فارس) برگزار می‌شود. تمام شرکت‌های دارای گواهی نانومقیاس می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت‌نام در نمایشگاه را دارند.

از برنامه‌هایی که برای نمایشگاه ایران نانو 1403 تدارک دیده شده می‌توان به مواد ذیل اشاره کرد:

تقدیر از برترین‌های صادراتی نانو

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۳ تقدیر از برترین‌های صادراتی حوزه نانو است که در مراسم افتتاحیه و با حضور مسئولین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

رونمایی از محصولات منتخب صنعت نانو

آیین رونمایی از محصولات منتخب صنعت نانو در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این برنامه با هدف معرفی محصولات منتخب در حوزه صنعت نانو انجام می‌شود. در نمایشگاه سال گذشته نیز ۱۰ محصول توسط معاون علمی در این برنامه رونمایی شد.

بازدید هیئت‌های تجاری و فناوری بین‌المللی

هیئت‌های تجاری و فناوری از دیگر کشورها جهت بازدید از آخرین محصولات شرکت‌های نانویی به نمایشگاه نانو می‌آیند. حضور هیئت‌های تجاری و فناوری از دیگر کشورها در نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های فعال در حوزه نانو باشد. امروز سطح شرکت‌ها فروش داخلی فراتر رفته و بسیاری از فناوران توانایی صادرات محصول خود را دارند. با همین هدف کریدور فناوری تا بازار در خلال اجرای نمایشگاه زمینه حضور هیئت‌های تجاری و فناوری را فراهم کرده است. همچنین با مطالعه روی محصول و توانمندی شرکت‌ها جلسات B۲B بین تجار و فناوران برگزار می‌شود که زمینه‌ساز تفاهم‌نامه‌های فروش محصولات نانویی ایران به دیگر کشورها خواهد بود.

دیگر برنامه‌های نمایشگاه

بازدید سفرا، بازدید مقامات دولتی، ایجاد فرصت برای همکاری‌های مشترک تحقیق و توسعه، برگزاری دوره‌های آموزشی صادراتی و معرفی توانمندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در رسانه‌های عمومی و تخصصی در طول برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های نمایشگاه نانو است که برنامه‌ی هریک از آن‌ها طی روزهای آتی از طریق سایت نمایشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.