لایو صنعتی نانو: تولید و بکارگیری نانوذرات در صنایع – 4 بهمن ماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، دوشنبه 4 بهمن ماه ۱۴۰۰، رأس ساعت 9:30 شب، با موضوع «تولید و بکارگیری نانوذرات در صنایع»، میزبان مدیر عامل «شرکت پایدار ابتکار آرمینا»، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر سروش صحرائیان کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با دکتر ابراهیم اکبرزاده، مدیر عامل «شرکت پایدار ابتکار آرمینا» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که موضوعات اصلی فعالیت «شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا»، به عنوان شرکتی نوآور، بروی تحقیق و توسعه مواد پیشرفته و تجهیزات در حوزه انرژی بخصوص انرژی های تجدید پذیر و همچنین توسعه سیستم های نوین الکترونیک و مخابرات است. همچنین در امور بازرگانی و فروش هر یک از محصولات اصلی شرکت یا دیگر شرکت های همکار اروپایی خود نیز فعالیت می نماید.

کلوئید نانوذرات نقره SNP514 با غلظت 2000ppm، کلوئید نانوذرات طلا، پودر نانوذرات مگنتیت، از جمله محصولات دارای گواهی نانومقیاس این شرکت محسوب می شوند.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از تولید صنعتی این نانوذرات و بکارگیری آنها در صنایع، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

به عنوان مثال نانوکلوئید نقره تولیدی این شرکت – به عنوان سوسپانسیونی حاوی ذرات نانومتری نقره در یک محلول معین- به علت هندسه ذرات موجود، نسبت سطح به حجم بالائی دارد و در ممانعت از رشد باکتری و همچنین عدم سمیت، کاربردهای ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده داشته و در صنایع الکتریکی و حرارتی نیز مفید است. کاربرد این ماده بر اساس اندازه، شکل و غلظت ذرات نقره، متفاوت است.

نانوکلوئید نقره گستره وسیعی از کاربردها را در صنایع مختلف به خود اختصاص داده است. از جمله: ایجاد خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی در سطوح تجهیزات پزشکی، در صنایع بسته‌‎­بندی مواد غذایی و در پلیمرها و الیاف پوشاک، کاربردهای نوری (سلول خورشیدی)، رسانشی (چسب­‌های هادی و صفحات لمسی)، شیمیایی (کاتالیست­‌ها) و گرمایی از جمله دیگر موارد اهمیت و کاربرد این نانوماده است.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.

 


لینک مستقیم ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)