صادرات ماهانه ۱۴ هزار جفت جوراب نانویی به کشورهای همسایه

شرکت پیشتاز منفرد نساجی طی شش ماه گذشته موفق به صادرات ماهانه ۱۴ هزار جفت جوراب نانویی به کشورهای پاکستان و آذربایجان شده است. این جوراب‌های نانویی دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدتعریق هستند.

پیشتاز منفرد نساجی موفق به صادرات ماهانه ۱۲ هزار جفت جوراب نانویی به پاکستان شده است. این شرکت پس از موفقیت در صادرات محصولات خود به پاکستان، اخیراٌ صادرات به کشور آذربایجان را نیز آغاز کرده، به‌طوری که در حال حاضر ماهانه ۲ هزار جفت از این محصولات به آذربایجان صادر می‌شود. این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت تهران زرنخ داشته و مواد اولیه خود را از این شرکت تهیه می‌کند.

غلامرضا خطیبی منفرد، مدیرعامل شرکت پیشتاز منفرد نساجی، درباره چگونگی صادرات این محصول می‌گوید: «در ابتدا ما تنها روی فروش در بازار داخل متمرکز بودیم، اما اوایل سال جاری یکی از توزیع‌کنندگان محصولات ما، نمونه‌هایی از جوراب‌های نانویی را در بازارچه‌های مرزی در منطقه‌ای میان ایران و پاکستان به فروش رساند که بعد از مصرف این جوراب‌ها در کشورپاکستان، تقاضای جدی‌تری برای این محصولات در این کشور ایجاد شد و در حال حاضر حجم سفارشات برای این محصول رو به افزایش است. پس از موفقیت در این مسیر، همکاری مشابهی را با کشور آذربایجان آغاز کردیم که فعلاٌ در اول کار هستیم و با فروش ماهانه ۲ هزار جفت تلاش می‌کنیم کیفیت محصولات‌مان را برای مصرف‌کنندگان در این کشور به اثبات برسانیم تا در ادامه حجم فروش افزایش یابد.»

وی درباره ویژگی‌های جوراب نانویی تولیدی این شرکت می‌گوید: «این جوراب‌ها آنتی‌باکتریال و ضدقارچ هستند و علاوه بر این ویژگی‌ها، ضدعرق و ضدبو نیز هستند؛ بنابراین استفاده از آن لطافت و آرامش را برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.»

مدیرعامل شرکت پیشتاز منفرد نساجی درباره همکاری خود با شرکت زرنخ می‌گوید: «ماده اولیه تولید این جوراب‌ها از شرکت تهران زرنخ تهیه می‌شود. ما بعد از دریافت نخ‌های نانویی از این شرکت، اقدام به کش‌دار کردن آن‌ها و بافت جوراب می‌کنیم. البته بعد از کش‌دار کردن نخ، بخشی از این نخ‌های کش‌دار را به تولیدکنندگان جوراب می‌فروشیم.»

شرکت پیشتاز منفرد نساجی، تولیدکننده جوراب‌های آنتی‌باکتریال با نام تجاری مورچه است.

شرکت تهران زرنخ در سال ۱۳۸۸ موفق به تولید نخ نایلون نانوکامپوزیتی ضدمیکروب حاوی نانوذرات نقره با ماندگاری دائم خواص شده است که این محصول گواهی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را دارا است.