نشست تخصصی پلاسمای سرد اتمسفری برگزار شد

نشست تخصصی پلاسمای سرد اتمسفری، پنجشنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ با حضور جمعی از پژوهشگران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست، زمینه‌سازی جهت توسعه همکاری‌های فناورانه بین پژوهشگران و شرکت‌های دارای فناوری در مرکز ICAN بود که در محورهای ارائه مدل‌ها و فرصت‌های همکاری، بیان فرصت‌های توسعه کاربرد موردنیاز صنعت نساجی، اهمیت و جایگاه توسعه‌دهنده‌های محصول یا کاربرد، ارائه خروجی همکاری‌های فناورانه، جذب ایده‌های کاربردی با قابلیت رسیدن به محصول جدید پیگیری شد.

در ابتدای این برنامه دکتر خدامی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ضرورت وجود دید صنعتی در پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها را تشریح کرد. وی ضمن بیان فرصت‌های صنعتی پیرامون حوزه فناوری پلاسمای سرد، به تبیین ویژگی‌های این فناوری پرداخت که به علت ظرافت در بیان و جذابیت موضوع مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در ادامه این نشست، مهندس ایزدیار ابراهیمی به‌عنوان یک متخصص آشنا به نیاز صنعت نساجی، فرصت‌ها و چالش‌های صنعت نساجی ایران را مطرح کرد و به مرور راهکارهای شرکت‌های بزرگ پلاسمایی جهان پرداخت. وی با بیان دستاوردهای علمی- صنعتی خود در حوزه پلاسما در صنعت نساجی، خودباوری و توان ورود فناوری پلاسما به صنعت ایران را در ذهن مخاطبین تقویت کرد.

طراحی این بخش از نشست به گونه‌ای بود که سؤالات بسیاری در راستای نحوه ارتباط و معرفی فناوری‌های نوپا به صنعت نساجی ایران و جهان در ذهن مخاطب ایجاد شود.

در بخش بعدی نشست، با توجه به سؤالات ایجاد شده در قسمت‌های قبلی برنامه و خط‌مشی فکری نشست، مهندس مامی‌پور مدیرعامل شرکت آدیکو، با بیان توانمندی‌های حال حاضر شرکت، به کاربردها و محصولات توسعه داده شده در قالب پلتفرم پلاسمای سرد در ICAN اشاره کرد و مدل‌ها و نحوه همکاری را مطرح کرد. وی با بیان حوزه‌های علاقمندی شرکت برای توسعه کاربرد و محصول صنعتی، از دانشگاهیان و فارغ‌التحصیلان این حوزه دعوت به همکاری کرد که مورداستقبال حاضران در نشست قرار گرفت.

این نشست با بازدید از تجهیزات صنعتی و نیمه‌صنعتی مستقر در ICAN و معرفی سایر پلتفرم‌های این مجموعه پایان پذیرفت.