شستشوی حرم امام رضا (ع) با استفاده از شوینده نانویی

ماهانه نزدیک به ۵ تُن نانوشوینده مهرتاش، محصول شرکت کیمیا شیمی سهند، توسط آستان قدس رضوی برای شستشوی حرم امام رضا علیه‌السلام استفاده می‌شود.

شرکت کیمیا شیمی سهند تولیدکننده مواد شوینده نانویی یکی از تأمین‌کنندگان مواد شوینده مورداستفاده در حرم امام رضا علیه‌السلام است.

بهتاش هدایتی، مدیر بازرگانی شرکت کیمیا شیمی سهند، درباره همکاری این شرکت با آستان قدس رضوی می‌گوید: «ماهانه حدود ۵ تن از مواد شوینده نانویی به آستان قدس تحویل می‌دهیم تا از آن برای شستشوی حرم استفاده شود. به دلیل فرمولاسیون نانویی این محصول، استفاده از آن هیچ تخریب یا اثر منفی روی سطح نمی‌گذارد.»

هدایتی درباره ویژگی‌های این محصول می‌گوید: «برخلاف مواد شوینده و سفیدکننده رایج که معمولاً برای پوست خطرناک بوده و عوارض جانبی برای سلامتی فرد دارد، برای استفاده از این شوینده نانویی نیاز به محافظ یا دستکش نیست؛ چرا که پایه آن گیاهی است. در این فناوری از روغن کرچک و صمغ درخت بُنه استفاده شده که در مقیاس نانومتری درآمده تا اثربخشی آن افزایش یابد. این شوینده علاوه بر خواص تمیزکنندگی، آنتی‌باکتریال نیز هست و به دلیل گیاهی بودن، کاملاً ایمن است.»

مدیر بازرگانی شرکت کیمیا شیمی سهند پیرامون توسعه بازار محصول این شرکت می‌گوید: «بعد از انعقاد قرارداد ستاد نانو با فروشگاه رفاه، مهرتاش در لیست محصولات عرضه شده در فروشگاه رفاه قرار گرفت و در حال حاضر در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر نیز عرضه این محصول انجام می‌گیرد. بعد از عرضه عمومی به فروشگاه‌ها، به دنبال وارد شدن به بازار خرده‌فروش‌ها هستیم. از این رو برنامه‌ریزی‌هایی برای اعطای نمایندگی فروش در سطح کشور انجام شده است تا مهرتاش به مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های داخل شهر نیز عرضه شود.»

مهندس هدایتی درباره جذابیت این محصول برای بازار خارج از کشور می‌گوید: «در حال حاضر این محصول برای بازارهای خارجی جذابیت بالایی دارد که دلیل این امر ویژگی‌های خاص این محصول است.»

مواد شوینده نانویی شرکت کیمیا شیمی سهند برای استفاده در منازل، هتل‌ها، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها بسیار مناسب بوده و می‌تواند جایگزینی برای شوینده‌های رایج باشد.