گزارش صنعتی کاربرد نانوپوشش‌ها در صنعت ساخت‌وساز

نانوپوشش‌ها به طور وسیعی در قسمت‌های مختلفی استفاده می‌شوند و مثالی از این واقعیت هستند که چطور استفاده از نانومواد می‌تواند باعث بهبود تکنولوژی موجود و یا به‌وجود آوردن نوع جدیدی از آن باشد. استقاده از نانوپوشش‌ها مزیت‌های عملکردی نسبت به پوشش‌های سنتی فراهم می‌کند در عین اینکه در بلندمدت و یا میان مدت مقرون‌به‌صرفه نیز هستند.

یکی از برتری‌های کلیدی نانوپوشش‌ها نسبت به دیگر عوامل تغییردهنده خواص سطوح (مانند پلیمرهای نازک) شفافیت آن‌ها است. در کنار این، نانوذرات می‌توانند با عوامل دیگری مانند سطوح پلیمری آبگریز همراه شوند تا خواص زیرلایه را بهبود دهند. نانوپوشش‌ها می‌توانند طوری طراحی شوند که بر روی بیشتر زیرلایه‌ها استفاده شوند و لذا بر روی موادی از گستره بزرگی از بازارهای مختلف قابل استفاده باشند.

نانوپوشش‌ها در بازارهای متعدد، به خاطر خواص منحصربه‌فردشان که در پوشش‌های معمولی دیده نمی‌شود دارای پتانسیل بالایی هستند. آن‌ها امکان داشتن خواص بسیار خوب نوری، مغناطیسی، الکترونیکی، کاتالیستی، مکانیکی و الکترونیکی را فراهم می‌آورند و آن‌ها را برای استفاده‌های نوینی در صنعت جذاب می‌کنند. نانوپوشش‌ها امروزه به صورت روتین بر روی طیف وسیعی از زیرلایه‌ها (پلاستیک، شیشه، سرامیک و منسوجات) در صنایع بسیاری از الکترونیک تا فرآوری نفت استفاده می‌شوند.

گزارش صنعتی کاربرد نانوپوشش‌ها در صنعت ساخت‌وساز را از اینجا بخوانید.