گام بزرگ شرکت نانوفناور و دانش‌بنیان گوهرفام در فرابورس

شرکت دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی گوهرفام، با عرضه ۱۵درصد از سهام خود در بورس اوراق بهادار تهران، گامی بزرگ در جهت توسعه و جذب سرمایه برداشت. این اقدام می‌تواند نویدبخش تحولات مثبت برای این شرکت باشد.

در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، تعداد ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت گوهرفام با نماد “شفام” در بورس اوراق بهادار تهران با قیمت ۷۷۵۶ ریال عرضه شد و با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران روبرو شد.

شرکت گوهرفام در زمینه تولید انواع رنگ، پوشش‌ها، رزین‌ها و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. محصولات نانویی دارای تاییدیه نانومقیاس این شرکت شامل پوشش زیربدنه خودرو، درزگیر بدنه خودرو و رنگ رویه پلی‌اورتان ضداسکایدرول (رنگ بدنه هواپیما) است.

شرکت گوهرفام را می‌توان بزرگ‌ترین شرکت بورسی تولیدکننده انواع رنگ در مقایسه با شرکت‌های شیمیایی رنگین با نماد شرنگی و توکا رنگ فولاد سپاهان با نماد شتوکا دانست که در آخرین سال مالی خود، بیشترین میزان تولید و فروش انواع رنگ را داشته است. عرضه سهام گوهرفام در بورس، اقدامی مثبت و نویدبخش برای این شرکت است و مزایای متعددی برای آن به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به افزایش نقدینگی و سهم بازار اشاره کرد.

از جمله خواص رنگ‌های رویه ضداسکایدرول بهبود یافته توسط مواد نانویی این شرکت، رئولوژی خوب و مقاومت به شره است که مطابق با استانداردهای نظامی و مسافربری قابل استفاده است. همچنین این رنگ‌ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف، روغن‌های اسکایدرول هواپیما و پنوماتیک هلیکوپتر، سوخت‌های حمل‌ونقل هوایی و محیط‌هایی که باعث ایجاد خوردگی می‌شوند، دارند. از دیگر خواص این رنگ‌ها مقاومت به تنش دمایی است.

ماهان و زاگرس و بسیاری از شرکت‌های هوایی از رنگ‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام استفاده می‌کنند. این شرکت علاوه برتامین رنگ صنعت هوایی، در بخش‌هایی نظیر خودروسازی، لوازم‌خانگی و صنعت فولاد نیز فعالیت داشته و رنگ‌های موردنیاز این صنایع را نیز تامین می‌کند.

شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام در سال ۱۳۶۸ توسط جمعی از مدیران صنایع که سابقه دیرین در زمینه تولید رنگ و پوشش‌های صنعتی داشته‌اند، تاسیس شد و با هدف ارتقای سطح کیفی و رسیدن به خودکفایی به فعالیت خود ادامه داده است.