نشست تخصصی ستاد نانو با سندیکا شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی

دوشنبه ششم شهریور ۱۴۰۲، ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو میزبان مدیران ۲۲ شرکت عضو سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی بود. مدیران ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو به معرفی فعالیت‌های جدید خود در حوزه فناوری‌های میکرو خصوصا ماموریت این ستاد در توسعه فناوری‌های حوزه “پایش مستمر و مانیتورینگ” و همچنین هوشمندسازی در صنایع مختلف به ویژه موضوع IoT پرداختند.

در این نشست که با حضور مدیران عامل ۲۲ شرکت عضو این سندیکا برگزار شد، ابتدا دکتر عماد احمدوند فعالیت‌های کلی و برنامه‌های ستاد نانو و میکرو را تشریح کرد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو توضیحاتی نیز درباره برنامه‌های حمایتی ستاد از پروژه‌های تحقیق و توسعه از این شرکت‌ها ارائه کرد.

در ادامه دکتر نجیمی به موضوع رویکرد مساله محوری و هوشمندسازی در صنایع پرداخت. وی به اهمیت موضوع پایش مستمر و هوشمندسازی در صنایع اولویت‌دار ستاد (آب، کشاورزی، ساختمان و نفت و گاز) اشاره کرد و ضمن معرفی فعالیت‌های شبکه تبادل فناوری به تشریح رویکرد افزایش بهره‌وری در این صنایع و ارتباط با صنایع و هلدینگ‌های صنعتی کشور پرداخت. دکتر نجیمی از تمایل ستاد نانو برای استفاده از ظرفیت‌های فنی و اجرایی شرکت‌های سندیکا در این پروژه‌ها خبر داد.

در بخش دیگر این نشست، آقای مهندس مهدی نادری ضمن معرفی فعالیت‌های میکرو فناوری ستاد، گزارشی از فناوری‌ها و ترندهای حوزه پایش مستمر خصوصا موضوع فناوری‌های خودتوان «self power system» ارائه کرد.

در ادامه آقای دکتر کاویانی رییس هیات‌مدیره سندیکا هم ضمن تشکر از دعوت ستاد از آمادگی این شرکت‌ها برای همکاری با ستاد خبر داد. اعضای هیات‌مدیره و شرکت‌های عضو سندیکا هم ضمن معرفی فعالیت‌های شرکت خود، چالش‌های پیش روی توسعه این فناوری را تشریح کردند. در پایان جلسه از نمایشگاه دائمی ستاد توسعه فناوری‌نانو بازدید شد.