نانو و شهرکهای صنعتی: نشست کاربردهای صنعتی نانو در شهرک صنعتی مبارکه برگزار شد

در هفته هفتم از برگزاری سلسله نشست های صنعتی معرفی فرصت ها و کاربردهای صنعتی فناوری نانو در قالب طرح «هر هفته، یک شهرک صنعتی»، که با همکاری بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و فن بازار استان اصفهان در حال اجرا است، در روز چهارشنبه 1 بهمن ماه 1399، شرکت های مستقر در شهرک صنعتی مبارکه با کاربردها و فرصت های صنعتی فناوری نانو آشنا شدند. این نشست با حضور ۱۷ تن از از مدیران واحدهای صنعتی فعال در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع فلزی و معدنی، رنگ و رزین، نساجی و پلیمر مستقر در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان بصورت وبینار و در بستر اسکای روم برگزار شد.

در این رشته نشست ها به ارائه مطالب زیر پرداخته می شود:

  • اطلاع‌رسانی پیرامون مزایای کاربردی و صنعتی فناوری نانو
  • معرفی فرصت‌های تجاری و اقتصادی بکارگیری نانو در صنایع
  • معرفی محصولات و توانمندی‌های صنعتی ایران در فناوری نانو
  • معرفی حمایت‌های ستاد از شرکت‌های صنعتی و نانویی
  • معرفی راه‌حل های فناوری نانو برای رفع نیاز و ارتقای صنایع
  • معرفی راهکارهای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان و نانو

دریافت تقاضاها و نیازهای صنعتی قابل حل با فناوری نانو در جهت کمک به ارتقای فناوری در واحدهای صنعتی، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات تولیدی، و شناسائی واحدهای صنعتی مستعد برای دانش‌بنیان شدن، از دیگر اهداف برگزاری اجرای این برنامه و برپایی نشست‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی است.

در بخش آخر این نشست، تقاضاهای صنعتی در حوزه رنگ و رزین، مواد و پوشش های عایق و محصولات آرایشی بهداشتی از شرکت های حاضر در جلسه دریافت شد که اقدامات لازم جهت پیگیری این تقاضاها از سوی مجری این برنامه (شرکت فناوری های پیشرفته آسیا) در حال انجام می باشد.

حضور در این برنامه برای مدیران، نمایندگان شرکتها و واحدهای صنعتی، رایگان بوده و ثبت نام از طریق مراجعه به نشانی http://nanoseminar.ir امکان پذیر است. مدیران و فعالان صنعتی علاقمند به همکاری در این برنامه، می‌توانند ضمن مکاتبه با رایانامه IPS@nano.ir، و یا تماس با فن بازار استان اصفهان و شماره های ۰۹۳۰۱۰۰۲۲۷۰ و ۰۹۳۰۱۰۰۲۲۸۰ و ۰۹۳۰۱۰۰۲۲۹۰، نسبت به چگونگی اجرای این برنامه در شهرک صنعتی خود کسب اطلاع و اقدام نمایند.

شایان ذکر است که نشست هشتم از این طرح، در روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه 1399، از ساعت 10 الی 12، در شهرک صنعتی سجزی برای مدیران و فعالان و علاقمندان صنعتی برگزار خواهد شد.