فراخوان؛ توسعه فرآیند ریخته‌گری و پوشش‌دهی شیرآلات اوربیتی

فراخوان حل نیاز تحقیقاتی در زمینه توسعه فرآیند ریخته‌گری و پوشش‌دهی شیرآلات اوربیتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور باید تا 7 بهمن ماه جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند.
صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و پس از آن گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

در صورت توافق پروپوزال دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش‌بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه‌جانبه‌ای بین «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «متقاضی» و «مجری» منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا 70 درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به طور مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می‌گیرد.
امروزه شیرآلات صنعتی از اجزای مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌آیند که وظیفه تنظیم، کنترل جریان و فشار موجود و قطع و وصل جریان گاز سیالات را بر عهده دارند. از انواع پرکاربر آنها می‌توان به شیر توپی با استم بالارونده اشاره کرد که قابلیت تحمل دما و فشار بالا و آب‌بندی کامل را دارد و طراحی و ساخت آن هدف این پروژه تحقیقاتی است.

انتظار می‌رود که مجری تحقیق ابتدا فرآیند ریخته‌گری مناسبی را برای شیر توپی با استم بالارونده مدل‌سازی کند، سپس فرمولاسیونی برای پوشش‌دهی یکنواخت با آبکاری الکترولس نیکل ابداع کند تا به تولیدی یکنواخت و با تلرانس‌های استاندارد دست یابد.

علاقمندان می‌توانند تا 7 بهمن ماه جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant  ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شرکت بومرنگ به شماره 88398 543 و 88398563 تماس بگیرند.