شرکت تجهیزات‌سازان پیشتاز در نمایشگاه فناوری‌نانو

مدیرعامل شرکت تجهیزات‌سازان پیشتاز نمایشگاه فناوری‌نانو را فرصت مناسبی برای شناسایی نیاز بازار در حوزه تجهیزات خشک‌کن سرمایشی و دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی می‌داند.

سیامک عظیمی‌نام، مدیرعامل شرکت تجهیزات سازان پیشتاز می‌گوید: «تقریبا در تمام دوره‌های نمایشگاه فناوری‌نانو حضور داشته‌ایم و این نمایشگاه نقش مهمی در شناسایی نیاز بازار تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی دارد. یکی از اهداف ما برای حضور در نمایشگاه نانو، تعامل با مخاطبان و شنیدن نیازهای فناورانه آن‌ها است تا با استفاده از این نیازسنجی بتوانیم تجهیزات مورد تقاضای بازار را توسعه داده و تولید کنیم. البته برای شناسایی فرصت‌های بازار، در خارج از دوره نمایشگاه نیز با مشتریان و مخاطبان تماس می‌گیریم.»

مهندس عظیمی‌نام افزود: «البته همه نمایشگاه‌ها نمی‌توانند تاثیر مثبت بر کسب و کار داشته باشند، ما برای این کار نمایشگاه نانو و نمایشگاه ساخت ایران را برگزیده‌ایم، چون اثرات مثبت حضور در این نمایشگاه‌ها را تجربه کرده‌ایم.»

این فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه منچستر گفت: «سال ۱۳۹۸ روی توسعه و ساخت یک نوع خشک‌کن سرمایشی کار می‌کردیم که در نهایت به مرحله تولید رسید و طی سه سال گذشته قریب به ۲۰ دستگاه از این خشک کن را به صنعت فروخته‌ایم. نمایشگاه فناوری‌نانو فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر و بهتر این خشک کن به مخاطبان است. این تجهیز از نظر کیفیت و قیمت شرایط مطلوبی دارد و به دنبال عرضه آن در بازارهای بین‌المللی هستیم. در مجموع محصولات شرکت تجهیزات سازان پیشتاز هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت پایین‌تری دارد. در نتیجه برآورد ما این است که پتانسیل صادرات داشته باشیم. کارهایی هم در این بخش انجام دادیم که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد.»

وی درباره روند رو به رشد تقاضا برای دستگاه خشک‌کن سرمایشی گفت: «تا چند سال قبل، دستگاه خشک‌کن سرمایشی چندان در جامعه علمی شناخته شده نبود و تنها در زیرشاخه‌های پزشکی از آن استفاده می‌شود. تلاش کردیم این فناوری را به صنعت معرفی کنیم، اکنون در حوزه‌های مختلف این دستگاه‌ها استفاده می‌شود و ما از حوزه‌هایی نظیر مهندسی مواد، کشاورزی، شیمی، فناوری‌نانو و دارو برای خرید دستگاه خشک‌کن سرمایشی تقاضا داریم. این بدان معناست که ترویج این فناوری به خوبی انجام شده و بازار این دستگاه رو به رشد است. تلاش کرده‌ایم که خدمات قابل قبولی در داخل کشور برای این تجهیزات ارائه کنیم و اگر به دنبال صادرات باشیم باید همین نوع خدمات را به بازارهای بین‌المللی نیز ارائه کنیم.»

نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، فرصت مناسب برای شناسایی نیاز بازار است