تولید نانوپودرها با آسیاب‌های پیشرفته ایرانی

به گفته مدیرعامل شرکت امین آسیا فناور پارس تجهیزات آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای این شرکت می‌تواند نانوذرات برای استفاده در صنایع مختلف تولید کند. آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای و توربو میکسر این شرکت موفق به دریافت گواهی CE شده است.

حمیدرضا کمال‌آبادی فراهانی مدیرعامل شرکت امین آسیا فناور پارس می‌گوید: «شرکت ما در دو زمینه فعالیت دارد، ساخت تجهیزات مبتنی بر فناوری‌ نانو نظیر ادوات تولید نانوپودرها و مواد نانوساختار اولین بخش فعالیت شرکت امین آسیا فناور پارس بوده و بخش دوم فعالیت ما تولید تجهیزات مربوط به صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع نیروگاهی است.»

فراهانی می‌افزاید: « شرکت امین آسیا فناور پارس از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در نیمه دوم همین سال دانش‌بنیان شد. یکی از تجهیزات شرکت ما آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای است که از آن برای تولید نانوپودرها استفاده می‌شود. در این تجهیزات گلوله‌هایی به صورت حرکت سیاره‌ای در جهت‌های مختلف به حرکت درآمده و با برخورد با مواد، ذرات ریزی را تولید می‌کنند.»

طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی مانند تولید آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر و طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار و همچنین طراحی، ساخت و تعمیر مبدل‌های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل ، کبالت و تیتانیوم از جمله تولیدات این شرکت است. با بکارگیری برخی از این دستگاه‌ها می‌توان انواع نانومواد نظیر نانوپودرها، مواد نانوساختار، نانومواد آلیاژی و ترکیبات بین فلزی را تولید نمود.

از آسیاب گلوله‌ای‌ سیاره‌ای دوکاپه که یکی از محصولات پرفروش این شرکت بوده به آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های معتبر داخل کشور عرضه شده و برخی شرکت‌های صنعتی و دارویی نیز از این تجهیزات استفاده می‌کنند.

برخی از محصولات شرکت امین آسیا فناور پارس در حال حاضر با استقرار در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) آماده سرویس‌دهی به متقاضیان است. با استقرار تجهیزات ساخت این شرکت در مرکز ICAN و سرویس‌دهی در این مرکز این فرصت فراهم شده تا علاوه بر تبادل فناوری به واسطه ارائه خدمات، حوزه‌های کاربری جدید دستگاه‌ها شناخته شود