صادرات ۱۸ تُن حوله نانویی؛ بازار رو به رشد داخلی و خارج نانوی ایرانی

مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل ضمن اعلام ۱۸ تن صادرات حوله نانویی، از روند رو به رشد تقاضا برای این حوله در بازار داخل کشور خبر داد.

به گفته حیدر بدر مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل، این شرکت به کشورها ارمنستان، آذربایجان و عراق صادارت حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی داشته است. مهندس بدر می‌گوید: «۷ تن حوله نیز به کشور روسیه ارسال شده است، قرار بود این رقم به صد تن برسد که به دلیل مشکلات کرونا این روند فعلا متوقف شده است. هرچند بازخوردها از روسیه نسبت به این حوله‌ها مثبت بوده است و آن‌ها از نظر کیفیت و قیمت رضایت زیادی از این محصول نانویی دارند. پیش از این روس‌ها از ترکیه و چین حوله‌های خود را تامین می‌کردند که با توجه مزیت رقابتی حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل، به خرید از ایران متمایل شده‌اند.»

وی می‌افزاید: «در مقوله صادرات ما روی کاهش قیمت و افزایش کیفیت تمرکز داریم به‌طوری که شرکت‌هایی از ترکیه اقدام به خرید نمونه‌هایی از این حوله‌ها کرده‌اند که ما این حوله‌ها را با قیمت حوله‌های معمولی (غیرنانویی) به آنها داده‌ایم که برای ترک‌ها بسیار جالب توجه بود. با برنامه‌هایی که داریم، امیدواریم بازار صادراتی ما گسترش بیشتری پیدا کند.»

وی از بهبود فروش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «تا قبل از شیوع کرونا گاهی در خانه‌ها چند نفر از یک حوله استفاده می‌کردند اما الان هرکسی حوله خاص خود را دارد. این موضوع در کشورهای همسایه هم مصداق دارد به همین دلیل بازار داخل و خارج رو به گسترش است.»

مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل ضمن اشاره به هتل‌های پارس و بیمارستان‌هایی نظیر خاتم به‌عنوان مشتریان این حوله‌ها گفت: «این حوله‌های نانویی تا ۱۰۰ بار شستشو دوام داشته و خواص آنتی‌باکتریال خود را حفظ می‌کنند که این موضوع برای مراکز بهداشتی و درمانی بسیار جذاب است از این رو مشتریان زیادی از بخش بیمارستانی و هتل‌ها داریم.»

وی از توسعه فناوری حوله‌های سوپرجاذب نانویی خبر داد که در مدت زمان کمتر از دو ثانیه آب را جذب کرده و جذبی دو برابر بیشتر از حوله‌های معمولی دارند.