عقد قرارداد تجاری سازی نانوفیلترهای خودرو در استان فارس

شرکت نانوفناور فاران، کارگزار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در حوزه کامپوزیت و پلیمر موفق به عقد قرارداد تولید و تجاری سازی نانو فیلتر خودروهای سبک در راستای تبادل فناوری در داخل کشور شد.

قرارداد تولید و تجاری سازی محصول نانوفیلتر خودروهای سبک در استان فارس و در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بین دو شرکت داخلی یعنی شرکت دانش بنیان نانوساختار مهرآسا از استان اصفهان و شرکت صنعتی فرانگار شرق از استان فارس منعقد گردید.

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

دریاباری مدیر توسعه کسب و کار در حوزه خودروی ستاد نانو در این رابطه گفت: تفاوت زیادی بین فیلترهای نانویی و فیلترهای معمولی وجود دارد که از جمله آنها می توان به مواردی چون کاهش میزان مصرف سوخت، کمک به جذب آلاینده های محیطی و عمر طولانی نانوفیلتر در مقایسه با محصولات رایج اشاره کرد. ایشان همچنین افزودند: این فناوری حاصل اختراع داخلی می باشد و آزمون های انجام شده روی این نانوفیلتر نشان می دهد که میزان آلایندگی خروجی اگزور خودرو به میزان 40 درصد کاهش می یابد، لذا به دلیل وجه تمایزی که بین این نانوفیلترها  نسبت به فیلترهای معمولی وجود دارد این محصول نانویی می تواند در چرخه صادرات نیز قرار گیرد.

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

حمایت های مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در این طرح، از طریق کارگزار تبادل فناوری ستاد در حوزه کامپوزیت و پلیمر به شرکت های طرفین قرارداد ارائه شده است. کارگزار ستاد – آقای مهندس محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نانوفناور فاران – در خصوص این تبادل گفت: این کار اولین تبادل فناوری داخلی بین دو شرکت داخلی دانش بنیان و صنعتی در حوزه فناوری نانو می باشد که در استان فارس انجام گرفته است و امیدواریم که به لطف خداوند، این قبیل کارها برای رشد و اعتلای صنعت کشور و مخصوصا استان فارس رو به افزایش باشد.