اثربخشی بیشتر و دسترسی دائمی و پوشش بیمه، مزیت نانوداروی ضدسرطان ایرانی

مسئول فنی شرکت نانودارو پژوهان پردیس، در دسترس بودن دائمی نانوداروی ضدسرطان ایرانی و پوشش بیمه‌ برای این دارو را از جمله مزیت‌های این محصول تولید داخل یاد کرد.

وجود تحریم‌ها و مشکلات واردات برخی داروهای مهم و حیاتی می‌تواند مشکلاتی برای بیماران ایجاد کند، که شرکت نانودارو پژوهان پردیس برای کمک به رفع این مشکلات، اقدام به تولید نانوداروی ضدسرطان کرده است. نانوداروی ضدسرطان پاکلی‌نب، برای درمان سرطان‌هایی مانند سینه، ریه و پانکراس با تلاش محققان شرکت نانوداروپژوهان تولید شده است. این نانودارو، با نفوذ به بافت سرطانی، از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و باعث نابودی بافت سرطانی می‌شود. به‌علت ابعاد نانویی این دارو، اثربخشی آن بالاتر و عوارض جانبی آن کمتر از داروهای مشابه است.

عطیه احسنی، مسئول فنی شرکت نانودارو پژوهان پردیس، می‌گوید: «بسیاری از داروهای رایج برای درمان اثربخشی بالایی دارند اما ممکن است دارای سمیت قابل توجهی بوده و عوارضی در بیمار ایجاد کند. از این رو شرکت نانودارو پژوهان پردیس با فرمولاسیون نانویی نگاهی جدید به این داروها داشته و رهایش آن‌ها را هدفمند کرده است. با این کار دوز مصرفی دارو کاهش یافته و عوارض آن به حداقل می‌رسد. این مسائل موجب شده تا بیمار رضایت بیشتری از مصرف دارو داشته باشد. در واقع به دلیل حذف برخی از ترکیبات در فرمولاسیون نانویی این نانودارو، عوارض مصرف آن‌ها نیز در نانودارو رفع شده است.»

وی می‌افزاید: « در حال حاضر در سبد تولید محصولات شرکت نانودارو پژوهان پردیس، داروی پاکلی‌نب (ضدسرطان) و داروی اگزوپیو (برای پیشگیری از بازگشت وابستگی به استفاده از مواد مخدر) وجود دارد.»

احسنی می‌گوید: « از نظر کیفیت، با توجه استانداردهایی که سازمان غذا و دارو دارد، یکنواختی و اثربخشی این نانودارو بررسی و اثبات شده است تا اجازه ورود آن به بازار داده شود. البته قیمت‌گذاری این دارو نیز توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و قیمت کاملا متفاوتی با نمونه‌های خارجی دارد.»

وی دسترس بودن همیشگی این نانودارو برای تمامی بیماران و همچنین پوشش بیمه برای استفاده از این محصول را از جمله مزیت‌های مهم این نانودارو نسبت به محصولات مشابه خارجی می‌داند.

نوید گودرزی، مدیرعامل شرکت نانودارو پژوهان پردیس می‌گوید: «سیاست شرکت ما تولید داروهای پیشرفته حوزه تخصصی‌مان در داخل کشور است. در واقع به دنبال عرضه داروهای جدید با قیمت معقول هستیم و تا کنون نیز در این مسیر موفق بوده‌ایم. این ماموریت را همچنان دنبال می‌کنیم و با کادر فنی و تخصصی که داریم روی استفاده از فناوری‌ نانو برای تولید داروهای پیشرفته کار خواهیم کرد.»