لایو صنعتی: ژنراتور نانوحباب ساز در صنعت تصفیه آب- 24 اسفند

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، پنجشنبه 24 اسفندماه، رأس ساعت ۹:۳۰ شب، با موضوع «ژنراتور نانوحباب واتوکس در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب»، میزبان مدیر عامل شرکت نانوحباب انرژی، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با عارف دادگستر، مدیر عامل شرکت نانوحباب انرژی، (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است فناوری نانوحباب روشی نوین با کارایی بسیار بالا در توزیع یکنواخت گازهای مختلف از قبیل هوا، اکسیژن، ازن، نیتروژن، دی‌اکسید کربن و غیره به داخل محیط مایع از قبیل آب می‌باشد. ژنراتور واتوکس، با تولید میلیاردها حباب نانو سبب افزایش بسیار زیاد مساحت فصل مشترک گاز و مایع می شود. نانوحباب‌ها شناوری بسیار پایینی دارند و به دلیل حرکت براونی می‌توانند در سرتاسر مایع پخش شوند. در این سیستم راندمان انتقال گاز به داخل مایع بسیار بالا می‌باشد به طوری که بهره برداری از حداکثر ظرفیت را از طریق حباب‌های نانو به عنوان منابع گازی غوطه‌ور در داخل مایع فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم حباب‌های نانو می‌توان به عدم ترکیب آنها با یکدیگر اشاره کرد. زیرا در اثر ترکیب، حباب‌های بزرگتر تشکیل شده که به سرعت به سطح مایع رسیده و در آنجا متلاشی می‌شوند و بنابراین با انتقال بخش قابل توجهی از گاز به محیط بیرون باعث هدر رفت آن می‌شوند.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از فرآیند نانوحباب سازی (نانوکویتاسیون) و عملکرد ژنراتور نانوحباب ساز واتوکس در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

شرکت نانو حباب انرژی به منظور رفع بخشی از نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف از قبیل آب، محیط زیست، آبزی پروری، کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشت و … تأسیس شده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و پیشرفته با کارآیی بالا و هزینه‌های عملیاتی پایین در استفاده از پتانسیل گازهایی از قبیل اکسیژن، ازن، نیتروژن و … در صنایع مختلف از مهمترین اهداف این شرکت به شمار می‌رود. دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت ژنراتورهای میکروحباب و نانوحباب یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت نانو حباب انرژی می‌باشد.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور در برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت کامنت یا پیام مستقیم (Direct) با بخش ترویج صنعتی، مطرح نمایند.

 


کلیک کنید»»  لینک ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)