محصولات فناوری نانو همراه شما در تعطیلات نوروز

در آخرین روزهای سال بسیاری از ادارات، سازمانها و خانواده‌های ایرانی به پاک سازی محیط یا اصطلاحا خانه‌تکانی مشغول می‌‌شوند و خود را برای ورود به سال جدید آماده می‌کنند. محصولات تولید شده با فناوری نانو می‌توانند در همه این فعالیت‌ها به کار بیایند و تجربه‌های متفاوت و لذت‌بخشی را به ارمغان آورند. در ادامه، برخی از محصولات ایرانی فناوری نانو که می‌توانند در نوروز مورد استفاده قرار بگیرند، معرفی می شوند:

نانوامولسیون پاک‌کننده شیشه همراه شما در خانه‌تکانی
همزمان با روزهای پایانی سال نظافت سازمانها، ادارات و منازل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بسیاری از هموطنان ایرانی اصطلاحا به نظافت محیط و خانه‌تکانی مشغول می‌شوند. تمیزکردن شیشه‌ها یکی از بخش‌های مهم و زمان‌بر خانه تکانی است. بعد از تمیزکردن شیشه‌ها ممکن است همچنان لکه‌های کثیف و یا جای دستمالی که با آن شیشه را تمیز کرده‌اید باقی بماند. حالا فناوری نانو برای نظافت شیشه‌ها به کمک آمده است و با استفاده از این فناوری، شیشه‌پاک‌کن‌هایی به تولید رسیده که فاقد الکل هستند و به دلیل خاصیت آنتی‌استاتیک گردوخاک را دیرتر جذب می‌کنند. این محصولات که برای پاک کردن انواع شیشه مورداستفاده قرار می‌گیرند توسط دو شرکت کیمیا شیمی سهند و ستاره تابان پاک عرضه شده‌اند.

خانه‌تکانی ساده‌تر با فناوری نانو!
سطوح مختلف در محیط اطراف ما حاوی مقادیر زیادی میکروب و آلودگی هستند. برای نظافت این سطوح باید از مواد شوینده مختلفی استفاده کنیم اما در برخی موارد خود این مواد سلامت ما را به خطر می‌اندازند. نانوامولسیون پاک‌کننده چندمنظوره با استفاده از عصاره‌های طبیعی و با استفاده از فناوری نانو توسط شرکت کیمیا شیمی سهند تولید می‌شود که ضمن حفاظت از سطوح، به‌علت حضور مواد مؤثره در مقیاس نانو قدرت پاک‌کنندگی خوبی از خود نشان می‌دهد و همچنین باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد.

تمیز کردن فرش و موکت را به پاک‌کننده نانویی بسپارید!
تمیز کردن فرش و موکت از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه‌تکانی پایان سال است. فرش و موکت به‌دلیل اینکه در معرض رفت‌وآمد هستند آلودگی‌های بسیاری را به خود جذب می‌کنند و لکه‌های گوناگونی را به خود می‌بینند. به‌منظور از بین بردن آسان‌تر لکه‌ها شرکت ستاره تابان پاک با استفاده از فناوری نانو محصولی متفاوت از سایر شامپو فرش‌های رایج عرضه کرده است که فاقد الکل است و برای تمیزکردن فرش و موکت به‌کار می‌رود. علاوه بر این استفاده از نانوذرات موجب ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال در این نانوامولسیون شده است.

جعبه کمک‌های اولیه خودرو همسفر شما در تعطیلات نوروزی
همه‌ساله همزمان با آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی، میزان سفرها در سراسر کشور افزایش می‌یابد. طبیعتاً با افزایش تردد در جاده‌ها،‌ احتمال وقوع حوادث نیز بیشتر می‌شود. در صورتی که جراحات و صدمات وارد شده به مسافران خفیف باشد با دسترسی به جعبه کمک‌های اولیه و مهارت در امور امدادی می‌توان به بهبود آن‌ها کمک زیادی کرد. حتی در موارد جدی‌تر می‌توان با کسب مشاوره تلفنی از امدادگران تا زمان رسیدن آن‌ها به محل حادثه، وضعیت مصدومان را تاحدی کنترل کرد.

جعبه کمک‌های اولیه خودرو که توسط شرکت کیتوتک به تولید رسیده حاوی تجهیزات بهداشتی آنتی‌باکتریال ساخته‌شده با کمک فناوری نانو است.

شما می‌توانید با همراه داشتن این محصول با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری سفرهای نوروزی خود را آغاز کنید!

با طبیعت مهربان باشیم
تعطیلات نوروزی همه ما را به یاد سفر و استراحت در دامان طبیعت می‌اندازد؛ اما همین سفرهای پرشمار به دل طبیعت چنانچه با بی‌ملاحظه‌گی مسافران همراه باشد آسیب‌های زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. کم‌ترین مسئولیت ما برای حفظ طبیعت در سفرهای نوروزی به همراه داشتن کیسه‌زباله برای جمع‌آوری و انتقال پسماند ناشی از اقامتمان است و چه بهتر که برای این منظور از کیسه‌های زباله زیست‌تخریب‌پذیر استفاده کنیم تا آسیب‌های ناشی از ماندگاری طولانی پلاستیک در طبیعت را هم کاهش دهیم.

شرکت سبز محیط نانو ارس با کمک فناوری نانو موفق به تولید کیسه‌های زباله مقاوم و زیست‌تخریب‌پذیر شده است. استفاده از این محصول می‌تواند گامی مهم در حفظ محیط‌زیست باشد.

با ظروف نانویی به استقبال مهمانان نوروزی بروید!
بسیاری از خانواده‌های ایرانی روزهای تعطیلات نوروز را به دیدوبازدید می‌گذرانند و فرصت را برای معاشرت بیشتر با دوستان و اقوام مغتنم می‌شمارند؛ اما برگزاری مهمانی‌ها دردسرهایی را هم برای میزبان به همراه دارد که یکی از آن‌ها نظافت ظروف پذیرایی است. فناوری نانو برای کاهش این مشکل راه‌حلی ارائه کرده است.

به طورکلی ظروف محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند. ظروف آنتی‌باکتریال تولید شده توسط شرکت چینی تقدیس به دلیل استفاده از نانوذرات، از رشد این‌گونه میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می‌کنند.

ظروف ضدآب و ضدلک از دیگر محصولات این شرکت معتبر ایرانی است. شستن بشقاب‌های چینی کاری خسته‌کننده و زمان‌بر است. ظروف چینی چرب، لیز و شکننده هستند و لکه‌های چربی در برخی از موارد پس از شست‌وشو همچنان باقی می‌مانند. این محصول با کمک نانوذرات دارای یک سطح آب‌گریز است که هرگونه مایع قطبی را بر روی سطح به صورت قطره‌ای درمی‌آورد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری می‌کند تا در نهایت شستشوی ظروف آسان‌تر شود.

قلب خودروی‌تان را برای سفرهای نوروزی تقویت کنید
بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند برای سفرهای نوروزی از خودروهای شخصی استفاده کنند. در این صورت اطمینان از کارکرد صحیح خودرو در طول سفر از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. مستهلک شدن موتور خودروها در اثر افزایش دما و اصطکاک از مشکلات اساسی است و به همین دلیل بهبود کیفیت روغن‌موتورها از دغدغه‌های همیشگی متخصصان است.

روغن‌موتورهای حاوی افزودنی‌های نانومتری می‌توانند محافظت بیشتری از موتور به عمل آورند و موجب روغن‌کاری بهتر قطعات، روشن شدن سریع‌تر خودرو، تولید حرارت کمتر و درنهایت افزایش طول عمر موتور خودرو شوند. افزایش طول عمر روغن و مصرف کمتر سوخت از دیگر مزایای استفاده از این محصولات است.

در حال حاضر روغن موتورهای تولید شده با فناوری نانو توسط شرکت‌های پردیس شیمی باختر و نانوروانکار ایرانیان عرضه می‌شوند.