پارچه‌های ضدامواج نانویی تولید داخل در منسوجات ورزشی، لباس نوزاد، شکم‌بند بارداری

به گفته لاله ملک‌نیا، مدیرعامل شرکت نانوماد پارس در حال حاضر از پارچه‌های ضدامواج نانویی این شرکت در حوزه‌های مختلف نظیر لباس‌های ورزشی، البسه نوزاد و شکم‌بند‌های بارداری استفاده می‌شود.

دکتر ملک‌نیا می‌گوید: «در ابتدای کار از پارچه‌های ضدامواج برای ساخت شکم‌بندهای بارداری استفاده کردیم و در ادامه لباس‌های نوزاد را نیز در لیست تولیدات خود قرار دادیم. در حال حاضر لباس‌های ورزشی نیز با این پارچه‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود. به صورت میانگین ۲۰۰ متر پارچه ضدامواج در ماه تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.»

مدیرعامل شرکت نانوماد پارس می‌افزاید: «یکی از مزیت‌های این فناوری، قیمت پایین آن نسبت به نمونه‌های خارجی است. همین مزیت موجب استقبال بازار از این فناوری ایرانی شده است.»

وی می‌افزاید: «در حال مذاکره با یکی از مشتریان در چین هستیم که متقاضی استفاده از این پارچه‌های ضدامواج در تولید لباس‌های ورزشی است. از این فناوری می‌توان برای ساخت لباس‌های ورزشی بدن‌سازی به روش EMA و EMS، سیستم‌های فیزیوتراپی و ریکاوری، صنایع نساجی، ورزشی و الکترونیک استفاده کرد. ما پارچه‌های حاوی نانوذرات رسانا تولید می‌کنیم که قابلیت انتقال پالس‌های الکتریکی را داشته و مخصوص تمرین با دستگاه‌های EMS و EMA است. در حال حاضر این لباس‌ها به‌صورت وارداتی از خارج از کشور تامین می‌شود و در نتیجه هزینه بالایی دارند. از سوی دیگر به دلیل استفاده از منسوجات ویژه در این لباس‌ها، تعمیر و تعویض آن‌ها بسیار دشوار و گران‌قیمت است. اما با این پارچه‌های نانویی می‌توان لباس‌ها را با قیمت بسیار کمتر در داخل کشور تولید کرد.»

امروزه امواج الکترومغناطیس به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده‌اند؛ تلفن‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم، تلفن‌های بی‌سیم و بسیاری از تجهیزات مورد استفاده، از امواج الکترومغناطیس برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. مطالعات متعددی در مورد رابطه این امواج با سلامت انسان انجام شده است. از این رو بهتر است خانم‌های باردار به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت جنین در طول مدت بارداری، از شکم‌بندهای بارداری ضدامواج، استفاده کنند. شکم‌بندی بارداری شرکت نانوماد پارس می‌تواند جنین را در برابر بسیاری از فرکانس‌های موجود محیطی همچون تلفن همراه، Wi-Fi، ماهواره وغیره حفاظت کند.